Advent

Igår var det första söndagen i advent men i min värld är det inte den ljusa högtiden adventus domini jag ser framför mig utan det mörka övervakningssamhället som lägrar sig över Sverige med start imorgon. Riksdagen hade 500 miljoner kronor att spendera på nånting. Centerpartiet och Folkpartiet som kallar sig liberaler hade kunnat använda det till mycket, saker som innebar mer frhet; liber. Men dom valde 1984.

Vår sittande regering valde att se folket som sin fiende som behövde övervakas. Det är en självuppfyllande profetia. Imorgon när du ringer din tågluffande son eller mailar din brevkompis sen gammalt måste du tänka på vad du säger, för staten lyssnar på dig. FRA kanske inte lyssnar på vad du säger i detalj, därtill räcker deras nyanställda operatörer ej, men vem du pratar med är intressant i alla fall.

Å av löftena i riksdagen om att småtomtarna på säpo inga paket skulle få blev det inte ens en tumme kvar. Min akt hos säpo blir säkert tjockare, då många samtal den nu kan späs på med. Imorgon upphör brevhemligheten som bara varit naggad i kanten förut.

Imorgon kopplas kablarna in här, jag vill till riksdagen och besluta att dom måste kopplas ur! Därför är jag Pirat och därför kandiderar jag till piratpartiets riksdagslista!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , och .

Explore posts in the same categories: Politik

Etiketter: , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

7 kommentarer på “Advent”

  1. Beelzebjörn Says:

    ”Imorgon kopplas kablarna in här, jag vill till riksdagen och besluta att dom måste kopplas ur! Därför är jag Pirat och därför kandiderar jag till piratpartiets riksdagslista!”

    Då är det ju inte hopplöst. Cheer up ;)

  2. Olofb Says:

    Känner med dig!


  3. [...] Bullshie, Bussföraren, Farmor Gun, If I lay here, Händelsehorisont, Magnihasa, I polemik, Berinder, Kverulant, Skivad Lime, Svensson, Maloki (igen), Conjoiner, Deepedition, Sandrability, Enligt min [...]

  4. Svart tisdag Says:

    [...] lime, Falkvinge, Opassande, Tianmi, Lake, Peter Andersson, Ännu en onödig blogg, Farmor Gun, Berinder, Enligt min humla, Swartz, Mary, Drottningsylt, DN, SvD, Alliansuppropet, Scaber Nestor, Ipse [...]


  5. [...] lime, Falkvinge, Opassande, Tianmi, Lake, Peter Andersson, Ännu en onödig blogg, Farmor Gun, Berinder, Enligt min humla, Swartz, Mary, Drottningsylt, DN, SvD, Alliansuppropet, Scaber Nestor, Ipse [...]


  6. [...] lime, Falkvinge, Opassande, Tianmi, Lake, Peter Andersson, Ännu en onödig blogg, Farmor Gun, Berinder, Enligt min humla, Swartz, Mary, Drottningsylt, DN, SvD, Alliansuppropet, Scaber Nestor, Ipse [...]


  7. [...] lime, Falkvinge, Opassande, Tianmi, Lake, Peter Andersson, Ännu en onödig blogg, Farmor Gun, Berinder, Enligt min humla, Swartz, Mary, Drottningsylt, DN, SvD, Alliansuppropet, Scaber Nestor, Ipse [...]


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

