Mittuniversitetet – en saga om saker som inte funkar

Jag pluggar på Mittuniversitetet. Jag vet det, men jag undrar om dom gör det? Förra fredag fick jag och hela min klass våra passerkort avaktiverade. Det är ganska frustrerande. Mailade fel person, men lyckades på något sätt få det fixat iaf. Det var ju bra, dock så löste det sig inte för mina klasskompisar. Visste inte om deras problem när jag mailade och vem som nu än löste problemet verkade missa det också.

En av mina klasskompisar mailade idag den adress han fått veta går till den som har hand om våra passerkort. Mailet studsade. Vi sökte på miuns sida och hittade hans riktiga e-mail. Mailade han och väntade på resultat. Inga kom.

När så jag gick på toaletten idag så kom jag inte in i datasalen efteråt, då är mitt passerkort avaktiverat IGEN. Peter släpper in mig… Hans är för övrigt inte fixat ännu, så tur han var kvar där inne.. Jag mailar nu adressen till han som vi hittat var ansvarig… Det studsar!!! Söker om på miuns sida, då har nu då denne man försvunnit. Han är inte längre sökbar… Hans mail är borta och mannen ifråga verkar inte längre försvinna.

Summa summarum, vi är utestängda från datasalarna på skolan i gud vet hur länge, vi har 14 dagar kvar på kurserna och är alltså ganska stressade och mannen som kan hjälpa oss är försvunnen från jordens yta!

Jag är ganska less på mittuniversitetet… Nämnde jag förresten att dom tappade bort hela vår klass i höstas? Vi fick inga besked om att en kurs skulle starta, så vi frågade institutionssekreteraren… ”Är ni kvar?”… Då hade vi inte läst en kurs tidigare, och hon flyttade bara över alla från den till den nya! Förståeligt misstag, som säkert det här med korten också… Däremot undrar man ju lite om rutinerna när misstag sker hela tiden.

Varnar alla för att plugga på Miun i Östersund, skolan har seriösa organisatoriska problem som dom verkligen måste lösa!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

