Om att flytta…

Jag har mindre och mindre saker opackat nu, när magickorten väl är packade kommer det inte vara mycket kvar att göra här. Efter att ha bott här i tre år är det nu dags att bryta upp. Det har varit en rolig tid, men nu är det dags för nästa period i mitt liv.

Dags att avsluta skolan nu och börja jobba, dags att sluta bo i kollektiv och bli sambo, dags att sluta sova ensam. Jag har visserligen exjobbet kvar, börjar med det på måndag på Data Ductus i Skellefteå. Sista veckan i K37 nu, önskar jag kunde festa som jag vill, men krampar man och är allmänt sjuklig ska man ta det lugnt så då tar vi det lugnt.. :/

Låter som att vi kommer bli samlingspunkten i sommar, det känns bra, jag gillar att ha massa folk runtomkring mig och det kommer nog vara en omställning att inte längre ha kollektivmassorna runt sig. I ett kollektiv blir det aldrig tomt, dock så blir det inte tomt när man önskar det heller och det ska nog bli hyfsat skönt, att få lugn och ro kring sig när man vill.

Städningen är ju ett annat kapitel, lättare att städa när man vet att man bara har sig själv att skylla. Det är ett helvete när man måste städa upp efter andra för att föräldrar skall komma på besök och dylikt. Gillar inte att städa och att ta upp andras skit är det värsta som finns.

Sitter och tittar på bilden på mig och Emma, den kommer vara det sista jag packar. Jag är så lycklig att jag har henne. Ska bli underbart att få flytta ihop med henne, få somna och vakna bredvid henne.

Älskar henne så otroligt mycket.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

