Inte bara min älskling

När man är nykär är det lätt att sjunka in tillsammans med sin älskling och bara leva i sin lilla bubbla. Nu hade jag visserligen tur som har en väldigt social älskling med massa bra vänner så jag har träffat folk här i Skeå redan. Men nu känner jag att jag börjar komma igång och ha ett liv här, känna folk som jag känner och umgås med därför att jag är jag och inte därför att jag är ihop med Emma.

Jag tror det är viktigt att ha ett liv som inte är beroende av den man älskar, finns nog risk att man kväver varandra då. Men nu har jag hittat ett pokerspel jag ska sitta med i ikväll och jag har ju redan börjat vara aktiv i Partiet här uppe.

Min mobilräkning mår dock inte så jättebra av att jag flyttat upp hit, alldeles för lätt att bestämma sig för att ringa nån av vännerna när man går hem från jobbet. Behöver bli lite mer restriktiv med det.

Sommaren har börjat nu så flickan har jättemycket att göra, jobbar tokigt mycket. Jag är lite orolig att hon ska springa in i väggen, men tror hon pallar trycket ett halvår när hon får det lite lugnare sen. Intressant läge att typ behöva jobba 200% halva året för att ha pengar hela året.

Jag sitter och funderar varje dag på om jag kommer att få jobb där jag gör exjobbet efteråt, jag är oerhört nervös. Vill verkligen vara där, helt underbar plats med helt underbara människor.

Har lyckats gå ner tre kilo, hoppas bara att man inte jobbade tillbaka dom igår när jag fikade. Skulle behöva komma igång och gymma, men det är svårt att pallra sig iväg själv…

Kram på er alla vänner!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

