Jakten på kilona har börjat

Det här är mitt manifest. Nu har jag vägt mig, gjort en (grov) plan, skaffat en coach (självpåtagen, jag kommer inte få en lugn stund med Bea i hälarna!!!) och satt upp mitt mål.

Mål är svårt, jag har mitt slutmål, det har legat ett tag. Men det är orealistiskt att vilja nå det för fort, det handlar istället om långsamma förbättringar. Samtidigt tror jag att det kommer gå rätt fort dom första kilorna, så jag vill inte sätta för låga mål, då kan jag tappa motivationen om jag inte har något att kämpa mot. Min målsättning är iaf att jag ska väga mindre än 90Kg när jag kysser min underbara sambo vid övergången till nästa år!

Jag ligger för tillfället på 107.7kg. Kommer att lägga ut grafer och skit här så att ni kan följa mig, ha, har ni inget bättre att göra än att läsa min blogg får ni stå ut med mina försök att bli lättare! ;)

Min plan

  • Äta nyttigare, sallader!.
  • Promenader, bara jag hittar en lösning för mina benhinnor.
  • Börja träna på friskvårds.
  • Bea! ;)
Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Jakten på kilona har börjat”

  1. diome Says:

    Dagens tips:

    * Drick minst 1½ l vatten per dag. Köp en sportflaska och ha med dig vart du än är. Det gör att man automatiskt dricker. Rensar kroppen och ger mättnadskänsla.

    * Skoinlägg, värmande linement, stretching! hjälper allihopa mot problem med benhinnorna. Sen kommer benhinnorna bli bättre när kilorna försvinner också.

    * Om det inte är så mycket helger skulle vi börja träna på friskvårds på en gång. Kanske ska ta torsdagar till att börja med?


Kommentera

