Oppositionen gör något rätt!

Jag var på ett bröllop igår i en underbart vacker kyrka. Trots att jag inte är troende sörjer jag med vissa kristna att dom inte får gifta sig i kyrk, inte vigs av vissa präster.

Bara för att dom blev kär i fel person!

Väldigt stora delar av Riksdagen är idag för att iaf Sveriges Rikes Lag inte skall förvägra dessa människor sin mänskliga rättighet att själva välja vem dom ingår äktenskap med.

FNs deklaration om mänskliga rättigheter säger:
Artikel 7
Alla är lika inför lagen och är berättigade till samma skydd av lagen utan diskriminering av något slag. Alla är berättigade till samma skydd mot alla former av diskriminering som strider mot denna förklaring och mot varje anstiftan till sådan diskriminering.

Artikel 16
1. Fullvuxna män och kvinnor har rätt att utan någon inskränkning med avseende på ras, nationalitet eller religion ingå äktenskap och bilda familj. Män och kvinnor skall ha samma rättigheter i fråga om äktenskaps ingående, under äktenskapet och vid dess upplösning.

2. Äktenskap får endast ingås med de blivande makarnas fria och fulla samtycke.

3. Familjen är den naturliga och grundläggande enheten i samhället och har rätt till samhällets och statens skydd.

Detta är vackra ord.. Detta dokument, bland andra, är det jag formar mina åsikter efter

Oppositionsledarna har nu skrivit på DN Debatt om detta, jag rekommenderar att ni läser deras debattinlägg. Dom visar bland mycket annat lite fakta om Folkpartisten Nyamko Sabunis lögnaktiga sätt.

Annars rekommenderar jag att ni läser om detta på SvD sida!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

