Paul McKenna

Paul McKenna för er som inte vet det är en hypnotisör. Han har haft flera program på TV där han har hypnotiserat folk och fått dom att göra fåniga saker. Jag har alltid tyckt att hypnos varit väldigt intressant, för att det inte är något övernaturligt med det men ändå väldigt svårt att tro på. Men jag tror på det, framförallt efter alla vittnesmål om hur det använts för att bota fobier och dylikt. ”Suggestioner” är kanske ett bättre ord än hypnos dock, då det är vad det handlar om.

Det går en serie nu på 4 program med Paul McKenna som handlar om ”hypnosbantning”. Efter att ha sett det första nu av en slump när jag åt lunchen så har jag bestämt mig för några saker.

  1. Programmet är bra.
  2. Det handlar inte om hypnos, utan om att förändra förhållningssätt.
  3. Jag ska följa det!

Dom regler han gav i första progammet var, såvitt jag kommer ihåg:

  • Ät när du är hungrig.
  • Drick först för att försäkra dig om att du inte bara är törstig.
  • Ät vad du vill och tycker är gott.
  • Ät medvetet, var medveten om varje tugga. Blunda gärna.
  • Lägg ner besticken medans du tuggar.
  • Väg dig sällan eller aldrig. (Jag kommer fortsätta väga mig Onsdagar.)
  • En gång om dagen ska jag sitta ner och fokusera på min måldag, hur jag ser ut den dagen jag väger 80Kg.

För övrigt får ni som läser min blogg gärna skriva kommentarer, det är jätteroligt att få sånt! :)

Explore posts in the same categories: Uncategorized

2 kommentarer på “Paul McKenna”

  1. Peter Says:

    Jag såg det faktiskt också av en slump, TVn på när man sitter vid datorn kan vara bra ibland.

    Det lät faktiskt väldigt vettigt och helt sant.
    Sen att det var en svensk undersökning han baserade delar av det på var ju bara roligt.
    Hoppas att det fungerar bra för dig och att du närmar dig målet med långsamma säkra steg.

  2. Anonymous Says:

    Hejsan!
    Hamnade på din sida när jag sökte på hypnosbantning. (vill veta mer, verkar vara mkt vettigt) Så jag söker vidare… =) och lycka till med allt, ha det så bra!
    /Thereze


Kommentera

