Vackra Skellefte(Å)

Har precis varit ute på en kort liten promenad, 30 minuter, men vill inte gå längre när mina vader börjar bråka men trots smärtande ben har jag njutit av utsikten. Upptäckte att kullarna bakom där vi bor är jättevackra! Det finns stora öppna ytor, det finns vattendrag med små broar över, det är fina gångstiga kort och tvärs. Det är dessutom lagomt kuperat för att man ska kunna välja: platt hastig promenad som skonar benhinnor och vader eller backigt för att träna domsamma. Med tanke på att min träning fokuserar på mina problem med benen tycker jag det låter alldeles utmärkt! :)

Lägger man till alla underbara små mysiga caféer här i staan så måste jag nog säga att jag tycker staden faktiskt matchar Östersund till fullo, saknar bara mina vänner, Bishops Arms och Dalwhinnies.

Jag har dessutom underbara arbetskamrater som jag en efter en försöker lära känna och bli vän med, även om jag tror att jag och Emma skrämde Simon lite i helgen.

Jag är faktiskt glad att jag flyttade hit, inte bara för att jag har ett underbart jobb här och världens bästa Emma, jag har dessutom en väldigt vacker och mysig stad runt mig! Med tanke på hur mycket skitsnack jag hört från ett särskilt håll om staden så är det ganska trevligt att få en sådan insikt!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

3 kommentarer på “Vackra Skellefte(Å)”

  1. Anonymous Says:

    Visst har din bror en dotter som heter Alma? Kan tyvärr ej få tag i din bror men tänkte jag kunde ta detta här med dig istället, radera gärna kommentaren sedan.
    Googlade reda på dig, försökte med bror din men fick inte till det.
    Skaffa en användare på familjeliv.se och sök rätt på Lolajämtland alt lola_jämtland minns ej riktigt hur hon skrev, är det er Alma där?
    Isf kke dina anfall du får är ärftliga och går på er sida då Alma nyligen haft ett ep-anfall, lola skrev om det i en tråd som kalla för Jämtlandstråden eller liknande.
    Du borde kanske berätta för henne om dina anfall eller för din läkare om Almas anfall.
    Hälsningar P

  2. berinder Says:

    Tackar P. Tydligen har min brorsdotters mor blivit informerad om mina anfall, men jag visste inte om hennes så det var bra.

  3. Anonymous Says:

    P
    Jag finns på peaserich@ostersund.cc om du undrade nått om min dotter…


Kommentera

