Bada topless

Ok, jag trodde jag skulle hoppa över kvinnofrågan i min blogg, men ibland stöter man på skumma saker.

Två tjejer ville bada topless på ett badhus, badvakterna vinkade in dom och kastade ut dom om dom inte tog på sig några tyglappar över brösten.

Frågeställningen blev då varför inte kvinnans kropp avsexualiseras på samma sätt som mannens, den lämnar jag till andra att besvara… Däremot försäljningschefens argument

Det finns en risk för att tjejer som badar topless kan utsättas för sexuellt ofredande. Och vi vill att flickor som kommer hit ska känna sig trygga.

finner jag helt befängt på flera plan!

Jag tror tjejerna var fullt medvetna om att riskerna ökade, det måste väl ändå vara deras val? Dessutom blir det ju att skuldbelägga tjejerna istället för förövarna igen. ”Om du var klädd så får du skylla dig själv.” Det är inte tjejerna det är fel på, det är dom som ofredar dom!!!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

2 kommentarer på “Bada topless”

  1. Fredrik L. Says:

    Ja usch vad dåligt av badvakterna och försäljningschefen! Bättre då att låta alla klä av sig nakna ist! Måste nog ändå hålla med försäljningschefen lite ändå. Skulle jag vara ansvarig eller representativ för ett företag så skulle även jag försöka slippa få dit ”förövarna”. För det är ju klart som fan dom drar sig dit där objekten finns! Vore kvinnan avsexualiserad så fanns inte problemet, men nu är dom inte det. Eller så kanske männen ska börja bära BH, gud vet att vissa behöver det!

  2. Märtagreta Says:

    Klart det finns plus och minus i den här frågan, men som det nu är så vore det dumt att tillåta topplessbadandet så länge vissa män faktiskt inte klarar av att en se påklädda bröst. Det är en realitet, om än sorgligt.


Kommentera

