Operation

Nu verkar det som att operationen skall bli av. Fick kallelse i Onsdags och på Tisdag åker jag till Umeå. Kommer att bli där 5 till 8 dagar står det på kallelsen, jag som hade hoppats på att åka dit, borra i skallen och sen få åka hem. Men dom kanske vill hålla lite koll på en när dom e och rotar i huvudet.

För er som inte vet vad det gäller så har jag haft två krampanfall det senaste året och samtidigt som dom konstaterade att det inte var epilepsi så sa dom att då tar vi och opererar. Tydligen har jag en vätskeansamling bakom lillhjärnan på höger sida. Det kan vara så att det är pga att den trycker på lillhjärnan som jag får kramper, men vi vet inte säkert… Så jag ska operera den, sen ska jag få trappa ner på medicinen och förhoppningsvis är det slut på krampandet sen. Om det inte funkar så får jag väl käka piller hela mitt liv. Deprimerande. Alltid varit så glad och nöjd med att jag klarat mig utan piller, glasögon och annat förutom tillfälligt… Penicillin när nånting e snett, lite värktabletter när huvudet är bråkigt och så.

Kanske beror mina huvudvärksattacker också på den här vätskeansamlingen, vore underbart att bli av med dom. Får väl bara hoppas att jag inte dreglar efter operationen.

Det kommer att bli konstigt att inte vara hemma på en vecka, jag kommer sakna Skellefteå, vännerna, arbetskompisarna och framförallt Emma. Men, Emma ska komma och hälsa på och så tittar säkert Bea och Peter förbi någon gång också. Jag ska ladda rejält på mp3-spelaren också så jag har bok att lyssna på.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

