Hur får man lågor av glöd

Har inte skrivit på två månader, på dagen, här på blogger. Är faktiskt så otroligt att det är en kombination av att det hänt mycket och att det har hänt lite som är största anledningen. Har inte behövt försvara mig från osanningar på bloggar på länge, det är en skön frånvaro av anledningar och så har vi ju genomfört efterarbete på flytten. Ett efterarbete som går in i en ny fas imorgon när vi åker till IKEA med våra goda vänner B&S för att shoppa bl.a. skriv och ritbord.

Sen till mitt stora problem, jag kommer inte igång. Jag brinner för så mycket, vill göra så mycket men saknar energi att göra det. Jag känner mig helt utsugen på energi och det är en hemsk känsla. Jag sköter mitt jobb, vilket för övrigt går bra tackar som frågar, och jag går och tränar när inte skadeläget hindrar det. Men jag saknar den här entusiasmen jag brukar ha som gör att jag får saker gjorda.

Jag brinner fortfarande för politiken, men jag funderar på att lämna partiet som aktiv medlem för att jag inte orkar ge det jag anser att jag bör ge i partiet.

Jag har brunnit för hockeyn den här säsongen, men inte orkat ta mig iväg på en enda match… Tack hockeygudar för att vi är kvar i elitserien, det var en bonus efter den här säsongen.

Hur ska jag göra för att komma igång igen och få tillbaka min energi? Är det så enkelt som att byta kost? Att sluta trycka i mig godis? Men det gör jag å andra sidan för att få den energi jag saknar för att sköta mitt jobb… Men det kan korrigeras. Ska skriva ett tiopunktsprogram för att komma igång igen, här skall fixas, upp ur gropar och … fyll på med floskler själv, ni förstår vart jag vill komma!

Mot… middagen, maten är klar!

Ps, vissa människor är fantastiska. Att bara läsa foruminlägg kan göra en så glad av äkta glädje! ;)

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Hur får man lågor av glöd”

  1. Märtagreta Says:

    Tro mig, godis gör dig trött, socker gör dig trött. Inte de första minuterna när man knölar in det, men sen faller man fort. Tips från en äldre kusin, Sockerbomben av Bitten Jonsson, då förstår man att det är som det är med kolhydrater. Du KAN äta dig pigg, men att lära om tar år, så var tålmodig och ödmjuk mot dig själv!


Kommentera

