Hjärtan

Det viktigaste för mig, alla kategorier, är min älskade sambo Emma. Där hon är, där är hemma. Det funkar ju väldigt fint då vi bor ihop och har nyligen skaffat en ny stor fin lägenhet tillsammans som vi inreder tillsammans. Jag och Emma har väldigt olika stil, men jag är övertygad om att vi får till det ganska bra när vi kompromissar och kör över varandra om vartannat.

Mitt hjärta finns också i Jämtland. Jämtland kan man nog aldrig flytta ifrån helt, det finns alltid en dragning tillbaka och jag tror att risken är stor att jag packar med mig Emma och flyttar dit när vi blir gamla tillsammans. Även om hon är svår att övertyga om det nu… Får nog höra en del kommentarer när hon läser det hära.

Sen har jag upptäckt att jag fortfarande har ett hjärta hos Luleå Hockey. Säsongsavslutningen var gastkramande och att vara glad över en plats i ingenmanslandet var konstigt. Följer nu med stort intresse LHFs uppbyggnad och jag tänker åka på många matcher nästa säsong.

För övrigt är CoD4 ganska trevligt ;) Har spelat igår och idag, ska bli otroligt mycket bättre till om två veckor hoppas jag ;) Imorgon bestäms det vilka tre som ska representera DD på Dreamhacks företagsutmaning och jag hoppas, om än inte tror, att jag blir en av dom som representerar oss!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

2 kommentarer på “Hjärtan”

  1. Märtagreta Says:

    Blir så glad över att du har det så bra med Emma. Ni har inte funderat på att åka ut till ön och hälsa på någon sommar?

    Ju äldre man blir, desto mera älskar man Jämtland, det är min erfarenhet som nu bott här på ön i snart 15 år. I Hjärtat bor Jämtland, men faktum är att idag, (iallafall) vill jag inte bo där igen. Vad som sen händer med gården när päronen är borta, (tur att de är förhållandevis unga) det vet jag inte, min fasa är att den ska gå ur familjens händer. Trots att jag var cirka tio år när vi hamnade där så älskar jag den gården mer och mer för varje gång jag rundar sista kurvan uppe vid grindhålet. Det stället och mommas, bor också i mitt hjärta.

  2. berinder Says:

    Jodå, vi har verkligen funderat på att åka ut. Men det ska ju hittas tid också. Emma är ju trädgårdsingenjör, vilket innebär att hon jobbar hela somrarna. Nu verkar det som att vi har två veckors semester den här sommaren, får se vad som händer då! :)

    Är verkligen glad att Göran tog över mommas, det huset är verkligen skönt att det är kvar. 10 år, så gammal var jag när Pappa och bröderna byggde huset Mor och Far bor i.


Kommentera

