Dagens bestyr

Om jag kunde se listan över vad jag sa till min mor igår att jag skulle göra idag så skulle jag nog bäva men det är bara att försöka ta tag i det istället. Det svåraste blir ändå att göra nån mat. Vad ska man egentligen hitta på? Risken är stor att det blir kött och potatis idag, åt gryta igår och morotssoppan (gud vad gott det är!) i veckan. Det är ju ändå påsk? För Emma betyder det ju faktiskt något, så jag vill ju komma på något gott. Lamm? Men det har jag aldrig tillagat, ätit helstekt lamm en gång dock.

Ska ju iväg ett par omgångar med återvinning, IKEA-kartonger, så jag ska passa på att gå till ICA då och se vad man kan hitta för roligt.

Emma fick det stressigt i morse stackarn, först blev det sent upp och sen hade hon glömt nyckeln så jag fick gå och möta henne. Så jag har hunnit med en kort promenad idag, kom ju som igång iaf. Har spikat ihop min minibyrå från IKEA och satte igång en diskmaskin innan Emma gick. Ska fortsätta att städa idag en massa, sätta upp hyllor, kanske betsa lite och så förstås laga mat. Sy är Emmas uppgift så hon får köpa tyget också, en sak jag inte behöver tänka på iaf.

Emma fick schema redan från April i år, det innebär att vi har en längre säsong med två inkomster. Det är bra. Vi får ju in nog för att leva på en så den andra kan vi använda till att göra sånt som vi vill, sånt som kanske egentligen inte är nödvändigheter.

Jag älskar mitt liv, jag inser hur lyckligt lottad jag är som har allt jag har och jag är stolt över att jag har lyckats hamna där jag är. Tack alla som har bidragit till att mitt liv är så fantastiskt som det är!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

4 kommentarer på “Dagens bestyr”

  1. Märtagreta Says:

    Du ska främst tacka dig själv för att du valt de vägar du valt. Låter underbart med en inkomst som håller för två! Extra pengar att göra lite som man vill med är aldrig fel.

    Mat, wok med kyckling, kaviarröra á la kusin Märtagreta kanske, det ska vi ha idag, till bakad potatis. Då blir det lite påsk, men framför allt fest! Hör av dig om du vill ha recept från kusin Kokamor!

  2. Märtagreta Says:

    1 burk cream fraische, 1 hackad charlottenlök, fyra kokta, hackade ägg, 2 msk majonäs, halv pressad citron, 1 dl dill, salt och vitpeppar, rejält med räkor, 1 stor burk röd kaviar. Gott till Avokado, eller bakad potatis, eller på en rostad macka, som förrätt. pynta gärna med lite räkor och en dillkvist och halv citronskiva.
    Jag tänkte jag lämnar receptet rakt av här!

  3. hepper Says:

    Det sista låter som om du var på lyran :)

  4. berinder Says:

    Bara för att du såg mailet jag skickade efter att vi hade varit ute och supit ner oss själva… ;)

    Jag är bara nöjd med livet och tackar dom jag tror har påverkat det: Mig, mina föräldrar och mina vänner (som t.ex. dig… ) :)


Kommentera

