Långfredag

..och ett alldeles utmärkt tillfälle för alla dom skämt som verkar höra långfredagen till; för visst är det så att det är den dag då allt går så långsamt?

Själv har jag då utnyttjat att tiden går extra långsamt till att göra massa nytta. Hängt upp hyllor, modem och lampor. Snart skall även ett litet filter upp, jag har varit iväg med iaf en låda till pappinsamlingen och så har jag fått igång en tvättmaskin och kört diskmaskinen två gånger. Har även ställt tillbaka whiskey och rom-flaskorna efter gårdagens avsmakning och skruvat upp gardinstänger. Har jag nämnt att jag har shoppat det som behövdes och för tillfället tillagar det Märtagreta föreslog i kommentarerna till inlägget här nedanför? Tror sambon kommer bli nöjd! ;)

Som om inte det var nog har jag lagt till lite släkt och vänners bloggar här bredvid högst upp, rekommenderar särskilt att du läser… alla? ;)

Wrom, ska fortsätta gasa på medans kaffet har den effekten nu! :)

Roligt att jag får kommentarer, bra jobbat Märtagreta. (Ta och kolla in hennes blogg nu.)

Explore posts in the same categories: Uncategorized

9 kommentarer på “Långfredag”

  1. Märtagreta Says:

    Ja, ja, kolla in min blogg nu, jag är Berinders synnerligen trevliga kusin på Gotland!
    Kul att du testade receptet, det blir förrätt kanske? Citonkyckling till huvudrätt låter ju alldeles underbart gott, jag brukar göra Apelsinkyckling själv, frukt i mat är gott!

  2. berinder Says:

    berinder, med litet b… ;) *ler* Det blir bakad potatis med röra till och en brödrost är utflyttad till ekbordet så det blir bara enrätters idag! Emma ska hem till föräldrarna ikväll men jag ska stanna och vara fortsatt produktiv i lägenheten… ;) Fixa bort kablar från golvet, göra så Emma inte använder trådlösa nätet, städa undan verktyg och framförallt. DAMMSUGA! Sen kanske det blir lite betsning också. Lägenheten är ett kaos och här skall ordnas till. Däremot blir det ingen resa till Gotland i sommar, det är konstaterat… Skall du upp något till Republiken när storebror min blir 40?

  3. Märtagreta Says:

    F´låt då berinder ;) Nja, jag har lite svårt att åka då, men vem vet. Planerar nämligen bröllop i höst+gubens 40-årsdag tillika. Tänk att mina kusiner blivit så gamla dom också!!! ;-)

  4. berinder Says:

    Hmm, hade fått för mig fel jag. Trodde det var 50 han skulle fylla guben din. Inte för att du behöver berätta det för han.. ;) Mjo, han börjar bli gammal. Men å andra sidan finns ju bara hädda av han kvar så man får väl räken han som 20?

  5. Märtagreta Says:

    Oj, jag ska inte berätta det för honom, han hävdar nämligen bestämt att han fyller 30!
    Nja, älstekusin fyller nog 40 han också, jag menar… 40 är fanimej det bästa man kan fylla, livet blir bara bättre och bättre ju mera kläm man får på det!
    Smakade maten bra? Vad tyckte Emma? Kom jag ihåg dillen i röran? Jo, det gjorde jag nog. Här är snart min jättelika sats slut, guben och tvåan njuter verkligen av den, ”det godaste som finns” enligt dom.
    Ha en fortsatt glad Påsk!

  6. berinder Says:

    Det är skillnad på hur gammal man är och hur många år man fyller, Momma t.ex. var aldrig gammal även om hon var en massa år! :)

    Alltså, 20-30 är jobbigt, hela tiden mer och mer papper man måste förstå sig på. Det är kämpigt att klara av att hänga med på allt man ska välja och som man måste förstå. Försöker ju dessutom hjälpa sambon med lite pappersarbete till företaget men det är inte så lätt alltid.

    Det smakade mycket bra, blev lite blött iom att jag lät räkorna tina i röran… Men otroligt gott. Emma gillade den också.

  7. Märtagreta Says:

    Ja, räkorna ska tinas och med fördel kramas ur innan man lyfter över det i blandningen. Det skulle jag kanske ha sagt.
    Momma hon var en mycket speciell själ, hon blev aldrig för gammal i sinnet. Vi har goda gener, vi kommer bli klokare och vackrare ju äldre vi blir ;-)

  8. berinder Says:

    Jo, det vet jag också, blev bara lite för bråttom när jag donade med maten! :) Kramar man ur dom får man fårstås även chansen att dom drar i sig mer smak..

    Mmm, blir påmind om Momma varje dag när jag tar min medicin. Har hennes gamla vattenskopa som jag dricker vatten med. Det var det enda jag ville ha efter henne.

  9. Märtagreta Says:

    Jag har ju hästskosmycket, det sa hon ju alltid att jag skulle ha. Det kändes jättekonstigt i början när jag såg mig i spegeln, nu känns det bara underbart gott.


Kommentera

