Känslan av att lyckas

Känslan när man lär sig något nytt, inser att det kan lösa ett problem man har (eller, ett problem man tycker sig ha kanske är mer korrekt i detta fallet) och lyckas implementera det. Känslan man får när man lyckas med detta. Denna nästan euforiska känsla av att böja datorn efter sin egen vilja. Det är den som driver mig som programmerare, den som driver mig att hela tiden lära mig nya saker, hitta nya lösningar och försöka bli bättre!

Så för alla er som använder Helgon.net och stör er på att ni måste titta på sidan för att kunna se om någon har skrivit till er; här kommer lösningen! En bookmarklet som låter er veta om någon av era ikoner är vita genom att bara titta på fliken. Observera att detta bara är testat på Firefox, det är bara testat på min dator och koden har garanterat 1000 möjliga förbättringar varav ganska många för koden kortare ;) Vilket är nog så viktigt i detta fallet. Det enda du behöver göra är att logga in på helgon och sedan klicka på den här länken som du förslagsvis har dragit till bookmark toolbar.

<a href=”javascript:function repeat(){for (var i=0; iHelgon Title

Om det sen står Nej som fliknamn, så har du inte några meddelanden, står det Ja har du meddelanden. Simple as that.

Bookmarklets är jätteskoj för övrigt ;)

Skriv en kommentar om du hittar någon bugg så jag kan fortsätta att förbättra koden! ;)

Syftet med denna bookmarklet, för att göra det klart på en gång, är att jag ska se snabbare att någon skrivit till mig, så att jag oftare tittar in på helgon och svarar snabbare så att det genereras mer gästboksinlägg totalt på helgon och att Helgon.nets reklamintäkter på detta sätt kan ökas genom att trafiken ökar. Trafik och Reklamintäkter brukar vara nära relaterat på internet. Jag hoppas inte att Helgon Crew blir sura på mig för detta, själva bookmarkleten genererar inte trafik mot siten heller, jag rekommenderar inte att öka refreshraten på ramen även om det är möjligt utan jag rekommenderar bara att man visar sig själv om något händer så att man tittar på Helgon.net oftare!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

