Bojkotta OS i Kina… eller inte.

Jag tycker krigshärdar är hemska, jag stödjer inte kina i allmänhet, jag har inget emot tibetaner bara för att jag är militant ateist.

Men HUR kan man påstå att Tibet är ockuperat område sen 1950? Redan långt långt innan dess var ju Kinas överhöghet i Tibet godkänd? Tibet ÄR och har under hela 1900-talet varit ett Kinesisk administraivt område. Enda anledningen är att man vill demonisera Kina och få dom att se hemskare ut, för hemska är kineserna. Dom slår ner ett uppror på ett inhumant sätt, om man nu kan lita på den delen av rapporteringen men jag antar att det finns något uns av sanning i den.

Bodström tycker att SOK ska bojkotta dom ceremoniella delarna och ta hem alla guldmedaljer, läser mer i aftonblaskan, men jag håller inte med. Sport och idrott har som SOK säger inte med varandra att göra.

Tibets brokiga historia, speciellt den under 1900-talet finns att läsa på Wikipedia.

Näe, enligt Bodström så är det rätt att bojkotta sportevenemang men inte ett ord om handelsbojkott, Sverige har ju ett livligt handelssamarbete med dom ”hemska” kineserna. Våran svenska regering nämner inte ens Tibeb på sin sida om Kina.

Bodström borde, om han vill bojkotta Kina, förespråka en bojkott där det slår hårdast: ekonomin. Stryp deras tillväxtmöjligheter så länge dom slår ner demonstrationer med våld!! Men just ja, Bodström representerar ju kapitalismen han också och då är ju handeln helig.

Däri ligger brottet.

Skäms Bodström!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

