Effektiv dag

Efter att ha haft fest med kollegor i Fredags och snapsat lite till surströmmingen igår så var min tanke att trots sommartiden sova riktigt länge. Jag hade tänkt ta en skön och säkert behövlig sovmorgon.

Min och Emmas väckarklocka står på min sida av sängen, så det är jag som opererar den. Vilket bl.a. innebär att jag inte slår av den innan Emma säger det på morgonen när hennes larm går. Detta medför att den ringer längre än mitt larm gör, vilket gör att jag blir piggare när hon ska upp än när jag ska upp!

Jag var uppe, tror det var runt 8 imorse, vilket blir 7 normaltid. Det är som en vanlig arbetsdag.. Jag började skriva ner en lista för vad jag skulle göra. Den blev lång… men allt utom att städa skrivbordet är gjort nu och det är i ärlighetens namn inget jättejobb. Det behövde bara göras och dagsplanen blev utformad så… ;) Däremot ska jag börja tvätta om en timme, det visste jag inte imorse. Imorse visste jag att jag skulle boka tvättid. Men jag vet att jag inte orkar tvätta på veckorna så bättre att ta det nu!

Jag lyssnar på ”The God Delusion”, passande för en militant ateist som mig själv. Det är tom starkare kritik mot religion än vad jag har yttrat men den är inte ologisk och irrationell på något vis. Jag kommer dock att kommentera mer ang. den i ett eget inlägg när jag har hört hela. :)

Våran diskmaskin är jättelångsam, lite irriterande när man bor i hyreshus och inte kan köra den över nätterna. Nu hinner man ladda den max två gånger per dygn, om man är uppmärksam och vissa gånger hinner det bli mer disk än så om man vill vara slö och diska kastruller och mixer i den.

Emma har köpt tyg, blev lite mörkare än vad jag trott vi skulle ha men det är coolt tyg. Jag tror våran soffa blir jättecool och nu har jag kablat datorerna (kör inte trådlöst alltså) så nu kanske saker och ting vill fungera när jag ska ladda upp bilder så att ni får se! ;)

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

