Lättirriterad

Något som gör mig otroligt lättirriterad är när datorer inte gör som dom ska eller websiter inte funkar som jag förväntar mig. Allra värst blir det när det egentligen handlar om okunskap från min sida eller om mitt kassa minne ställer till något.

Som nu, facebook krånglar. Jag får inte upp sidan hela tiden. När jag väl får upp sidan så kommer jag inte ihåg mitt lösenord, så jag håller på och testar olika utan att hitta rätt. Först krånglar fb och sen krånglar jag. Är otroligt irriterad!

Har haft besök av goda vänner och Emma har fått sitt hår färgat. Hon håller på och sköljer ur det nu, så snart får jag väl se hur det blev.

Imorgon ska det löneförhandlas, iaf preliminärt. Det ska diskuteras men personalgruppen på jobbet också sen innan vi får budet som sen skall godkännas. Mja, det är väl en variant. Får se hur det går, ska kika lite statistik snart.

En hackare har enligt uppgift ändrat länkar på en amerikansk site för epileptiker till ljusa blinkande animationer. Etiskt, Nej. Kreativt, Ja! Aftonblaskan skriver att det kan vara första gången nån hackare försökt orsaka fysisk skada, tja, kanske det. Jag tycker dock det är fascinerande att någon har fått idén. Lite intressant att höra varför.

Roligt, läs Wireds artikel och kolla sedan på Aftonblaskans. Översättning någon? Skönt att se att ab har bra källor iaf… ;)

Emma har börjat måla på trädet som skall vara bakom soffan, blir hur coolt som helst. Hon är ganska bra min Emma! :)

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

