Om vikten av att kontrollera

Försöker fixa till Emmas dator lite, så den använder större del av 0.5TB disken lite bättre. Innebar bl.a. att kopiera en katalog från en disk till en annan mha cp. Jag tror dock att jag gjorde skäl för namnet på nyss nämnda verktyg när jag glömde att ta med dom dolda filerna… Emma sitter just nu och fixar tillbaka bokmärken och kopplar upp sig på icq, msn och liknanden..

Tror jag ska fixa server och fungerande backup-rutiner i den här lägenheten snart så jag inte trollar bort något viktigt…

Mitt största misstag, jag tog bort den gamla katalogen innan jag låtit Emma logga in… Så går det när man har för bråttom och för lite kunskap!

Jag måste lära mig att ta det lugnt och metodiskt och _KONTROLLERA_ resultatet av mina åtgärder.

Hur ska jag våga köra parted efter ett sånt här utfall?

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

