Produktiv och produktivitet

Har varit riktigt effektiv idag, sprungit iväg med massa återvinning, handlat mat och prylar. Tyvärr var min medicin slut och jag e ute i sista sekunden. Finns dock på sjukhuset så jag ska gå dit imorgon tror jag. Lite drygt att jag glömde gå och köpa i veckan. Sen gick jag hem och lagade massa mat så Emma fick välja vad hon ville äta när hon kom hem.

En Grönsaksgryta och en Grönsaksgratäng blev det. Ikväll ska jag dessutom börja på en Tjälaknul som skall, i alla fall börjas, förtäras imorgon med potatisgratäng.

Ska kanske på föreställning ikväll, ”Du krossade mitt hjärta din häxa och jag önskar att du var död” är namnet. Får se om det blir av! :)

PHU! Precis efter jag skrivit förra stycket sa Emma:
-Är katten inne?

Efter att ha konstaterat att så inte är fallet tar jag på mig skor och rock å går ut… Går ett varv runt huset, går inte se åt vilket håll han gått så jag kollar under alla bilar.. Ingen kisse! Ställer mig och väntar, för eller senare ska han väl komma ändå…

Å det gör han, med en djävla kareta å en flera gånger större hund efter sig!!! Ägarna ropar på hunden och jag springer efter katten… När jag inser att jag har tappat bort han så börjar jag spåra honom… Spåret försvinner vid en lekstuga, han måste ha hoppat upp på taket, går runt lekstugan och ser katten. På väg uppför en tall!!!

Katten fem meter upp i luften och jag är inte direkt känd för att stamklättra… Står och lockar på katten ett tag innan jag ringer och ber Emma komma ut med nått katten gillar… Men det hjälpte inte utan vi var tvungna att hämta det grova artilleriet: Kameran. Vem har sett en katt sitta kvar för att bli fotat?

Har en fin serie bilder, länkar dom när jag lagt upp dom!

Till slut, efter cirkus en timme, så kom katten slutligen ner.

Imorgon åker skyddet upp så :) inte kan hoppa ner från balkongen längre! Åsså ska vi äta massa god mat och leka rollspel! :)

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

