En riktigt bra söndag

I min ”tradition” i dom senaste inläggen att länka in recept tänkte jag här skriva ett. Hur man får till en riktigt bra Söndag!

Igår så lagade jag mat från det att jag steg upp runt halv tio tills Adele och Yvonne dök upp runt 1-2… Då lämnade jag ifrån mig köket till Emma och satte mig och började göra karaktärer till rollspelet med först Yvonne och efter det Adele. Båda fick till roliga karaktärer som jag tror kommer bidra till en rolig och givande kampanj! :)

Efter det åt vi en otroligt god middag. Min Tjälaknul var fantastiskt god, min potatisgratäng blev god (dock lite blöt) och salladen var jättefin! Ruskigt gott med tjälaknulen faktiskt… Varför finns inte över OCH undervärme på vår ung, drygt att välja!

Efter det konstaterades det att snöstorm är inge bra att köra till Pite i så Yvonne och Adele skulle sova över, vilket självklart gav oss lite tid att spela ett shorty-äventyr och ge mina nya spelare lite känsla för regelsystemet! :)

Det blev sent och Emma skulle upp tidigt idag, hon såg inte pigg ut när hon klev ur sängen imorse! Jag fick sova lite längre iaf men borde väl vara på jobbet nu, får ta igen det i veckan.

Ikväll skall det lagas Jägargryta och gratineras den andra gratängen jag gjorde igår. Men jag tror jag skall koka ris till mig som äter det… Bra att få gratäng kvar till tjälaknulskivorna som ska bli luncher tills imorgon!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

