God lunch och kvällsjobb

Har precis intagit den godaste lunchen jag ätit på länge. Potatisgratäng och Tjälaknul! Koket blev helt fantastiskt, den var jättegod i Söndags och den var jättegod som lunch idag! Även gårdagens jägargryta blev en succé men jag måste hitta nån som kan förse mig med vilt utan att det kostar skjortan!

Ikväll skulle det bli en pastasallad, men jag ska jobba kväll så vi får se om det blir av eller om man får micra något från våran ganska välfyllda frys istället. Kan även gå hem lite tidigare och göra mat, äta och sen tillbaka till jobbet. Skulle kunna funka plus att då finns det mat när Emma kommer hem helt utmattad efter jobbet!

Igår däckade paret Ershag/Landén. Jag lagade mat när jag kom hem, Jägargrytan, och Emma somnade när hon kom hem. Sen väckte jag henne och vi åt mat. Sen la vi oss i soffan, jag slog på hockeyn och sen sov vi… Vaknade mitt i natten, flyttade gryta till kylskåp och oss själva till sängen och däckade prompt! Det var ändå kämpigt att kliva upp i morse, kändes som om den extra sömnen behövdes!!!

Har så mycket på min lista som jag vill lära mig nu och underligt nog så ligger lite GUI-programmering med där. Enklare att göra småprogram åt sig själv om man har nån förståelse för hur det funkar på toppen och småprogram vill man ibland göra som programmerare. Tror det är ungefär som någon som jobbar med trädgård vill ha blommor hemma också… *ler*

Nu kan man lägga in så vissa inlägg visas vissa tider också. Undra om detta är användbart för nått? Kan ju lägga in födelsedagsgratulationer iaf.. och nyårshälsningar. Undra hur tungt blogger kommer gå nästa nyår! ;)

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

