Fest

Var på fest hos Björn och Sophie i går kväll, sov över tills idag. Jobbigt att lämna Smiley själv, men han verkade inte tycka vi hade varit för elak när vi kom hem iaf. Var inte borta ett helt dygn iaf. Jag var helt nykter en fest, det var väldigt länge sen. Brukar alltid dricka lite även om jag inte ska bli full men nu hade jag lite låga halter av medicinen i blodet efter att ha missat två gånger innan så jag ville inte chansa. Har verkligen ingen lust att åka in på lasarettet igen!

Folk blev fulla, jag drack Cola. Alla hade roligt. B&S har ett roligt gäng kompisar, dom e härliga att festa med. Skönt att ha fått ett extra adoptivgäng kompisar som jag och Emma lär känna samtidigt. Annars är det ju som ”mina” kompisar eller ”hennes” kompisar som den andra får fasas in hos.

Skönt det här att kunna ha lite separat och massa gemensamt som det blir nu. Tycker vi har en fin balans i förhållandet.

I veckan finns risken att det blir mycket kvällsjobb, eller, jobb och jobb. Jag ska göra mensa-testet, äntligen en dag som passar. Har försökt göra det sen 2000/2001 nån gång men alla prov i en stad där jag bott har sammanfallit med något annat viktigare. Men nu på onsdag ska det bli av. Bara jag ser till att sova ordenligt och äta vettigt i veckan. Vill verkligen se vart jag hamnar… Har även ett partimöte i veckan. Borde nog läsa lite i prollen inför om det vi skulle diskutera…

Imorgon går sjuksköterskorna ut i strejk. Om _du_ har möjlighet så tycker jag att du ska gå till en strejkvakt och ge dom en muffin eller bara ett uppmuntrande ord. Det bör du inte bara göra imorgon heller, utan varje gång du har möjlighet under deras strejk. Många kommer att hoppa på sjuksköterskorna för att dom inte får sin vård, vård dom behöver, men sjuksköterskorna måste få betalt för det jobb dom utbildar sig för. Dom måste få en lön som är värdig!

Emma har lånat Angel dvder, passar utmärkt en bakissöndag även om jag har missat större delen av det. Inte riktigt orken att sitta framför tvn och inte somna idag eller någon annan dag för den delen.

I veckan finns det möjlighet att få veta mycket roligt på jobbet, ska bli intressant att se vart jag står efter veckan. Det är dessutom löning på fredag, stackars systembolagsanställda! Är nog bättre för dom om det är löning på måndag, så att en del hinner handla i tid iaf…

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “Fest”

  1. Märtagreta Says:

    Önskar dig lycka till i morgon, har en son som också gillar det där och har blivit tillfrågad om han vill testa sig på riktigt, efter att ha gjort test på hemsidan.

    Var rädd om dig, håll inte på och missa medicinen så där!


Kommentera

