Homohetsen hettar till

Jag har följt Ulf Ekmans blogg sedan han började skriva, väl medveten om vad jag väntade på, homohetsen. Jag har fått vänta ett tag men nu kom det. Han kritiserar ett program som heter Existens som enligt han propagerar för homosexuellas rättigheter: ”Det var ett enda långt inlägg för att homosexuella skall få gifta sig och att kyrkan skall välsigna detta och kalla det för äktenskap. Alltså, man vill använda samma ord somanvänds för heterosexuella äktenskap.” Det fetstilta är min ändring, för jag vill poängtera att det är på den nivån det ligger, ett ord! Tom enligt Ulf Ekman handlar alltså diskussionen i någon mån om användandet av ett ord.

Innan jag säger nått mer vill jag göra en sak klar. Jag tycker inte man ska tvinga religiösa samfund att förändra sig mha lagar, det vore att lagstifta bort religionsfriheten och det är en väg vi inte ska vandra. Istället tycker jag att vi ska separera den juridiska handlingen och den religösa handlingen totalt. Låt äktenskap i lagtexten vara något som två människor som är vuxna och frivilliga kan ingå för att få dom fördelar och nackdelar det innebär i lagens mening att ha ingått äktenskap. Därtill kan vi låta religiösa samfund ha vilka ceremonier dom vill.

Ulf Ekman tycker vidare att det är propagandistiskt av Existens att visa bilder när någon eldar upp en annan man tillsammans med bibelordet där Gud förbjuder homosexualitet. Jag kan väl ge Ulf viss rätt här, på gammaltestamentelig tid var stening ett mycket vanligare straff vad jag har förstått. För döden är straffet som versen klart och tydligt säger.

Ulf Ekman tycker istället att man ska läsa ett par andra nytestamenteliga verser, han ger Rom 1:27 som ett av tre förslag om verser där det varnas för homosexualitet och det kallas synd. Om vi slår upp vår bibel och läser denna vers… och stannar kvar till Rom 1:32 står det där: ”De vet vad Gud har bestämt: att alla som lever så förtjänar döden. Ändå är det just så de lever, ja än värre, de tycker det är bra när andra gör det.” (http://bibeln.se).

Vi är alltså fortfarande inne på att dom ska dö… Attans Ulf.

Det som är intressant dock är att det överallt står ”män som ligger med män”, det innebär alltså att mina lesbiska vänner inte behöver vara oroliga. Det står inget i bibeln om kvinnor som ligger med kvinnor och alltså kan det inte vara en synd…

Ulf Ekman blundar för vilka skador han och hans gelikar gör när han säger ”Resultatet blir att man legitimerar synden. Det mår ingen bättre av.” Ulf ser inte effekterna av att man talar om för någon att dom gör fel konstant, Ulf ser inte skadorna dom gör på det stora antalet kristna homosexuella över hela världen för att inte prata om det våld som hetsen föder, våld mot homosexuella av svaga människor som hört för mycket propaganda mot homosexualitet. Propaganda som kommer från Ulf och hans apokalyptiska medryttare!

Ulf delar sin åsikt om homosexuella med många, både kristna och ickekristna. Det som gör det hemskt att Ulf pratar om det är att så många lyssnar på honom.

Explore posts in the same categories: homohets

Kommentera

