Att älska sitt jobb

Idag har varit en sån här underbar dag på jobbet. Jag har suttit och letat buggar engagerat, sett saker bli bättre och bättre, fungera bättre och bättre, fått njuta av hur enkelt det var att ändra en sak efter dom förändringar jag införde i projektet.

Jag njuter av den intellektuella utmaningen mitt jobb utgör, jag njuter av att få utnyttja min utbildning. Jag får använda min hjärna till det jag är bra på och jag är så otroligt lycklig över det!

Får vänta till slutet på Maj med svar på om vi blir publicerade i Journal också, vi har en annan Journal vi tänkt skicka in den till om det inte blir så men det känns lite trisst om vi blir nekade. Vi har lite idéer på hur vi vill gå vidare, men det krävs tid för det och tid kräver pengar… Men kanske finns det nått hål senare i år i väntan på nått projekt då det kan gå att klämma in, annars får jag leka på fritiden.

Funderar på att börja leka lite med Lego Mindstorm, kan komma över såna här i Skellefteå att testa på lite då och då… Måste bara bestämma mig för nått jag vill testa med dom.. Fast kanske bättre att ägna mig åt larmprioritering.. Mer respekt i att lyckas med en till publicering än att få ihop en robot som gör nått halvdumt… Fast coolt med robotar å andra sidan..

Läste ut boken idag på jobbet, mycket tid i väntan på att kompileringar skulle bli klara, glömde låna en ny så jag ska försöka kränga i mig lite algorithmer innan jag somnar ikväll… Lär inte vara så mycket tid mellan det att jag börjar försöka och det att jag somnar, tycker inte algoritmer är det mest exalterande som finns men bra att kunna när man jobbar med det man gör… ;)

Emma har hållit föredrag på jobbet, ska hålla samma föredrag några gånger på vårmässan här i Skellefteå i helgen. Passa på att gå och lyssna på henne, ring för att få veta exakta tider hon ska prata!

För mina arbetskamrater och vänner med villa här i Skellefteå vill jag också passa på att pusha för att ni ska anlita Emma för att designa er trädgård! :)

Hennes hemsida hittar ni på http://www.rosorochritstift.com/.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

