Spontant umgänge

Fick ett infall och ringde Emmas bror tidigare ikväll, så det blev en planerad te-kväll med trevliga samtal. Känner att jag inte är så spontan längre så det var skönt att det hände något faktiskt. Är inne i en ganska jobbig period just nu, mår inte så suveränt varken fysiskt eller psykiskt så att göra saker som jag mår bra av är ju bra.. Jonas idag och massage imorgon!

Sen ska det ju inte vara helt onyttigt med te heller påstår dom ju, men inte är det lika gott som kaffe inte!

Nu är löneförhandlingen klar och resultatet syns i kuvertet, mycket trevlig syn. Det är för övrigt lönen i allmänhet, det är skönt att ha en lön istället som det var för ett år sedan; csn är inte nog mycket för att man ska kunna leva på det! Csn måste upp, som det är nu kan man inte återvända till pluggandet efter att ha jobbat i några år vilket jag tror är viktigt. Att äldre kan plugga leder till bättre blandning på skolan och där har vi något som jag tror driver Sverige framåt!

På jobbet får jag återigen lära mig nya saker, jag har så mycket att läsa nu så att det är helt fantastiskt. Skulle utan tvekan kunna läsa dygnet runt men måste ju sköta lägenheten också, åsså göra lite nytta på jobbet. Men ett jobb där man får lära sig saker på arbetstid är skoj! Det gör dessutom att det inte känns jobbigt att lära sig saker på fritiden, då hungern bara ökar ju mer man läser…

Nu kom Emma hem, från att ha lärt andra om trädgårdsdesign. Så nu ska jag inte vara här… *kram*

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

