Mensa-resultat

Redan innan jag gjorde Mensa-testet så funderade jag på om jag skulle hålla resultatet av det för mig själv eller inte. Ett IQ-test mäter intelligens, det är ett hyfsat smalt område men det har med förmåga att lösa problem att göra. En stor del av mitt jobb handlar om just det, att lösa problem, och då är självklart inte ett iq-test irrelevant.

Nu när jag har fått svaret så aktualiseras det igen. Ska jag eller ska jag inte vara öppen med det.

Några på jobbet har redan fått höra, så också Jana och självklart min mor.

Mja, sent omsider, jag har bestämt mig för att skryta. Dom som läser min blogg får sluta läsa nu om ni inte gillar skryt. Ingen som tvingar er att läsa, sen gillar troligen dom flesta av er mig och unnar mig detta, er övriga har vi berört i tidigare inlägg med lämpliga epitet.

Jag fick som resultat på mitt mensa-test IQ 135+, alltså att jag ligger över 135 i IQ. Kravet för att få bli medlem i Mensa, för att tillhöra den 98 percentilen, ligger på 131. Det känns som ett otroligt roligt sätt att följa upp mitt högskoleprov där jag fick 2.0… Jag må vara opraktiskt, men huve, det har jag fanimej!

På % i testresultatet står det 99+, antar att det betyder att jag tillhör den översta percentilen någonstans…

Ska jag då gå med i Mensa… Jag tror det faktiskt, så dyrt är det iaf inte och ger det mig inte nått kan jag alltid gå ur senare.

135… Fatta va många gånger jag läste siffran innan det gick in i skallen på mig.

Tur man har en blogg så man kan skriva av sig, så mina arbetskollegor slipper få höra mig hela dagarna för det här kommer jag nog ha svårt att släppa på ett tag!

Jag är stolt över mig själv och det är fan inte vanligt!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

4 kommentarer på “Mensa-resultat”

  1. Pastor Astor Says:

    Det var inte dåligt! Gin och tonic dieten kanske inte var så dum ändå – utan den kanske du inte hade funnits på samma skala som oss vanliga dödliga… Nu kan du i alla fall kommunicera med oss, även om jag inte förstår varför du nedlåter dig till det… :)

  2. berinder Says:

    Å jag som hade förväntat mig ”högmod går före fall” från dig ;)

  3. Pastor Astor Says:

    … och högmod går före fall! :)

  4. Fredrik Says:

    Grattis, inte alls illa skitet av ett plastfår! :D
    Ja, du må vara opraktisk men skryta vet vi ju att du kan iaf! ;P


Kommentera

