Vårdstrejken

Stödet sjunker” basunerar DN ut stort på sin sida, när man sen läser så visar det sig ju att strejken partierna inte vågar stödja fortfarande har stöd av inte mindre än 79%. Förvånande och tråkigt är det ju dock att det är kvinnor och offentliganställda som stödet minskar mest hos, det är inte långt till att se tankar om missunsamhet som anledningen!

Stödet är dock fortfarande starkt och jag börjar luta åt att löneupproret borde göra slag i saken nu i slutet av maj och göra det dom hotade med i slutet av april. Alla sjuksköterskor ställer sig på led, med ett kuvert i handen med uppsägningen underskriven! En efter en går dom in och lämnar kuvertet. En efter en slutar dom sina jobb och flyttar till Norge.

Då jag behöver vård skulle jag flytta efter, ett land utan fungerande sjukvård funkar inte om man får kramp då och då… :/ Dessutom skulle en flytt till Norge betyda att jag slipper att bo i EU. Dock är väl NATO en ganska tråkig ny egenskap, men men…

Såg en väldigt intressant rad nu på dn-artikeln, ”Stödet bland moderaterna är i princip lika stort som bland vänsterns väljare: strax under 80 procent.”

Det där förvånade mig otroligt, jag har ingen tolkning av den faktiskt. Röstar man på moderaterna så är man inte för förbättrade villkor i den offentliga sektorn eftersom man effektivt rycker undan foten för densamma…

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

