En stjärna föll….

…och landade som en tung sten i mitt bröst. En man vars musik jag uppskattar väldigt mycket har skrivit en debattartikel som gör mig väldigt ledsen. Det är Mikael Whehe som skriver om illegal fildelning.

Jag tror inte Mikael riktigt förstår vad illegal kopiering av deras musik på kassettband har gjort för deras storhet.

Utan illegala medel att komma ut till nya människor är det många artister som aldrig skulle ha blivit stora. Det kulturutbyte som sker pirater emellan idag innehåller både musik som får spridas och sån som är illegal att sprida. och den illegala hjälper till att göra dessa nätverk spridda och hjälper den legala spridningen.

Fildelningen hjälper och skapar en berikning av kulturen.

Jag tycker det är tragiskt att Mikael inte ser detta.

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

