Tiefensee svamlar vidare

Centerpartisten Roger Tiefensee som jag mailat med har även fått ut sin kritik på expressen. Där lyckas Roger återigen att svamla till det med kommentaren:

Man scannar av flödet, men det är fysiskt omöjligt att öppna alla mejlen, utan det blir som en fartkamera. Att använda begreppet avlyssning leder tanken fel


Nu kommer dagens fråga: Om du blir filmad, men ingen kollar på filmen: har du då blivit filmad? Det Roger gör här är att försöka svara nej på den frågan. Det kunde lika gärna ha handlat om den filosofiska frågan om träd som faller i skogen. Svaret på den är för övrigt ja, ljud är vågor i luften och dom skapas oavsett om dom träffar ett människoöra eller ej.

På precis samma sätt blir vi avlyssnade när våra mail ”scannas”.

Roger försöker vilseleda och ljuda rätt ut för det svenska folket!

Expressen kallar även in en expert för att försvara sig, som säger en del vettigt men missar poängen lite enligt mig…

Att allianspartierna försöker att bagatellisera den här lagen är självklar, dom har insett vilken jättetabbe dom gjort och att dom bjudit in både piratpartiet och sverigedemokraterna till Riksdagen nästa val.

Jag tror 2010 – 2014 kommer bli en spännande period i Sverige med partier som öppet säljer och köper röster i riksdagen för olika frågor… jag säger inte att det är bra, men intressant.

Explore posts in the same categories: fra

2 kommentarer på “Tiefensee svamlar vidare”

  1. Maria Says:

    Jaha, de försöker köra Köpenhamnstolkningen (ungefär)
    som ursäkt.
    Åååh, vad trött jag är på de här politikerna svammel! Men å andra sidan känner jag ju att jag åtminstone inte gjorde en tabbe i förra valet, och står här och känner mig sviken av liberaler som agerar som om de själva inte trott en sekund på sitt tidigare prat..

  2. berinder Says:

    Ohhh, kvantmekaniska referenser i mina kommentarer. Me like!

    Känns som om det är läge för en ny omgång knappar som dom efter EU-valet… ”Skyll inte på mig, jag röstade nej.”


Kommentera

