En underbar helg

Jag har haft en så underbar helg att det är helt otroligt, att man kan hinna med så mycket, ha så roligt och framförallt ha så bra kompisar är helt otroligt!

Det började med att jag, efter att ha sprungit runt underbara Skellefteå som en skållad råtta hela den underbara fredagen med att jag skruvade in mer hårddisk i min dator (750gb…) och uppdaterade Emmas så att den numer är rapp som bara fan! Riktigt roligt att se hur kvick den blev och riktigt fascinerande att man kan byta ut så mycket hårdvara och sen bara starta om med samma hårddisk och det funkar bara, linux är bra!

Därefter fortsatte vi helgen med en underbar lördag! Jag och Emma var ute och gick lite på stan, njöt av att vi båda hade ledigt samtidigt… ;) Sen shoppade vi lite grönsaker och kött å gick hem å ställde i ordning 6 liter grönsallad och marinerade kött! Sen kom skjutsen och vi åkte iväg till Vallen, vägbeskrivningen dit är bokstavligen ”kör vilse, sväng vänster” för övrigt, där vi grillade med goda vänner. God mat och gott sällskap är allt man kan begära av livet, men vi följde upp det med att byta om och klämma in oss i en bastu och njuta än mer. Annat medel för njutning, samma underbara sällskap dock. Jag lyckades doppa mig, även om jag frös som en lite gnu i vattnet. Jag är inte gjord för att bada utomhus tror jag!

Sen bröt vi upp och åkte hem, och detta skulle ha varit slutet på våran kväll om inte en annan kär vän som så många andra kära och inte så kära skulle lämna Skellefteå. Dock bara för ett år, så hon är snart tillbaka. Hursomhaver så skulle det firas av henne när hon nu lämnade oss för södra Sverige så vi bytte om, packade om och begav oss till nästa umgängeskrets där det vankades fest.

Efter en otroligt rolig kväll, men underbara vänner återigen, så ramlade vi in hemma runt omkring 5 i morse. Trött, glada och lyckliga.

Hur följer man då upp en så bra lördag när solen skiner på söndagen? Jo, man packar med sig gummibåtar, godis, mycket vätska och går ut till älven. Smörjer in kroppen med solskyddsfaktor och glider sedan sakta nedför Skellefteälven.

När vi slutligen hoppat i strand vid centrum och packat in båtarna på mitt jobb så gick vi över till Tatung och åt en god middag. Emma såg lyrisk ut när hon stoppade sina räkor i munnen!

Mina föräldrar ska dessutom komma upp och hälsa på till veckan. Jag hoppas jag kan ge dom lite roliga minnen från det Skellefteå jag kommit att älska. Mycket tack vara alla dom underbara människor jag lärt känna här!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

One Comment på “En underbar helg”

  1. Märtagreta Says:

    Vad underbart det låter, jag känner samma sak för min nya hemort (ö). Kul att moster med karl kommer upp till dig, mina föräldrar, din moster med karl, var här i juni och jag vet att de också älskar platsen jag valt.
    Ha det gott i sommarvärmen. Kusin Märtagreta.


Kommentera

