Sushi

Igår gjorde jag och Emma sushi för första gången. För er som känner Emma och vet vad Sushi är bör detta överraska er lite, då ni borde veta att Ris och Emma inte går ihop medans Ris och Sushi gör det…

Det vi använde istället var något som kallades ”Jätte Cous-Cous” som vi sedan mixade. Jag kan lugnt säga att jag var skeptisk, men det blev bra.

Jag kan lugnt säga att jag blev otroligt gott överraskad av hela experimentet, vissa saker gör man inte för att man föreställer sig att det ska vara svårt och nästan magiskt men med tanke på att det man köper på butikerna här omkring inte är äkta Sushi så är det inte så svårt att göra egna fejk-sushis…

Jag säger det igen, jag har tur i köket. Det blir fan nästan alltid gott när jag väl gör något intressant! :)

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

