Jämtland

Så är man då hemma i republiken på semester, hunnit tillbringa en dag i Ösd och träffat många, tyvärr inte alla, vännerna där och satt lite huvudbry i en pojkes huvud. Hoppas han har fått allt förklarat för sig nu dock, han såg iaf bra ut och när det gäller resten får jag väl hoppas på min goda väns omdöme. Ett omdöme jag aldrig tror jag haft skäl att betvivla förut.

Träffade två av dom små som finns i min vänskapskrets också, en som blir riktigt envis vad det verkar och en som är för liten för att man ska kunna säga något än. Men vet att det är bra föräldrar i alla hänseenden, så jag tror på den också. Mysigt att träffa små, även om mina arbetskamrater har lyckats skrämma bort mig från min vilja att skaffa egna små…

Den oro jag hade inför mitt besöki jämtland har också visat sig vara obefogad, det var skönt och bekräftade det jag trodde på. Jag har världens underbaraste vänkrets och jag skulle inte byta ut någon av er för allt i världen.

Emma kunde tyvärr inte följa med ner till Republiken pga jobb, det var väldigt tråkigt och jag saknar henne. Vet att hon gärna skulle följt med, men ibland går det bara inte att komma undan jobb.

Igår var det kalas för min kära mor som fyllde år i Tisdags. En väldigt trevlig tillställning med släkten, som vanligt, dom gånger min släkt träffas blir alltid väldigt trevliga. En del förvirrade diskussioner, men alltid skoj att se och höra vad folk anser om en och att kunna dela med sig av sina åsikter.

A kom förbi också, gav min mor lite färskt fågelkött som han skördat i skogen tidigare på dagen, så min mor och far skall få prova kött dom aldrig ätit förut imorgon! Hoppas det blir gott för dom! Jag har dessutom blivit lovad lite älgkött när A kommer upp och ska gå på hockey med mig.

Vann precis en pokerturnering, hurra för mig, mer pengar att njuta för i Venezuela! Börjar gå bra med pokern nu, börjar spela mer som jag spelar live och när dessutom motståndarna inte har några reads på mig så går det bätter än live. Har alltid haft problem med att dölja känslor utåt, så nätpokern passar mig utmärkt.

Nu ska jag hjälpa mor lite!

Grattis Morsan! :)

Explore posts in the same categories: livet

2 kommentarer på “Jämtland”

  1. Märtagreta Says:

    Hade velat åkt upp till republiken även jag denna helg, men det är inte riktigt rimligt att resa ett dygn och hem ett dygn till. Sörjer verkligen att det inte blir någon tripp till Jämtland i höst, det känns i varje nerv kan jag lova. Men jag får satsa på att ta mig upp i februari istället.

    Välkommen till WP, en bra bloggplats tycker jag som varit här i ett och ett halvt år.

  2. berinder Says:

    Den känns betydligt stabilare än blogspot vad gäller admin-delen. Fler teman också…

    Nu sitter jag och ska strax åka hem till Skellefteå, från gammalt hem till nytt hem…


Kommentera

