Regnet ner, humöret upp!

Har precis lyssnat klart på hockeyn. Luleå lyckades, trots vad som beskrivs som en katastrofal andra period, vinna med hela 6-2 i slutändan. Jag kan inte släppa känslan av att Luleå har kapaciteten, men behöver medgången för att spela ut den. 6-2 är ett bra resultat att ta med sig hit till Skellefteå på Lördag.

Det verkar som att laget behöver medgång för att spela på toppen av sin kapacitet och det är ett problem, det måste till något för att laget skall bli jämnare. Jag tror fortfarande att det måste till ett tränarbyte. Ett tränarbyte och så tar den nya tränaren med sig nån gammal favorit, det skulle vara godis det.

Jag hoppas alla Luleå-bor går på matcherna, med ett fullt delfinen så kommer intäkterna och kommer intäkterna så kommer det nog en fin värvning så småningom. Jag ska försöka komma upp till Luleå på några lördags-hemma-matcher under säsongen själv, men det är krångligt att åka kollektivt så det passar…

Ligger 52 varv back runt mullberget nu, bytte ju räknesätt och räknade samtidigt bakåt dom omgångar som redan varit. Jag ska gå ikapp men… har paraplyet på jobbet och inga regnkläder, så det blir nog inte inatt. Har ju inte tid att vara sjuk, jobb som en tok plus att jag ska på kick-off till helgen. Sett programmet och menyn och jag tror inte jag kommer vara besviken efter den här helgen… oavsett hur det går för Luleå på Lördag.

Funderar på att starta ett par separata bloggar, jag vill skriva om programmering och articifiell intelligens på engelska, jag vill skriva om både svensk och internatiornell politik troligen på svenska, sen vill jag ju blogga om mitt hockeyintresse… Sen har vi ju det rena dagboksbloggandet, det jag sitter och gör nu egentligen. Samtidigt är jag ju medveten om att jag inte har den bästa uppdateringshastigheten på den här bloggen som det är, hur skulle det gå med flera? Visserligen finns det en anledning till att jag inte uppdaterat så ofta på sistone och det kan jag egentligen bara lösa på ett sätt, ett sätt som jag däremot har gett löfte om en gång att inte göra. Tänkte fråga häromdagen om hon friar mig från det löftet, men blev inget av det…

Jag har fått tidsplaneringen för ett projekt på jobbet nu, vet vad jag gör dom närmaste 6 månaderna ungefär i dagsläget. Det är skönt att vara inplanerad så länge, att vara säker på att det jag gör är bra för företaget, utmanade rent tekniskt och något jag finner intressant. Visst finns det andra saker jag hellre skulle göra, men det här är ändå stabilitet vilket jag efterlyst. Det ska bli skönt iaf.

Suttit och laddat upp lite bilder på facebook idag. På Leia, smörgåstårta, Mörsil och min födelsedagsfest! ;)

Explore posts in the same categories: Hockey, livet

Kommentera

