Aktivt liv!

Jag börjar känna att mitt liv faktiskt är aktivt. Jag går aldrig in i en helg utan planer längre känns det som. Jag har mer att göra än jag kan hinna med men jag känner mig ändå inte överstressad längre. Jag var nära att springa in i en vägg här nyligen, hade panikkänslor när jag skulle lägga mig men min underbara Emma lyckades få mig att samla mig och nu har jag strukturerat upp mitt liv bättre.

Med kontroll över vad som skall göras blir det enklare att hinna med allt!

Jag har sökt kurser till våren nu, så jag får ihop poängen till min kandidatexamen. Jag har verkligen bestämt mig nu för att ordna det här. Det blir ett skönt papper i portföljen. Min plan är nog att jobba mot en magister vid sidan om jobbet. Att läsa 25% när man kan kompa föreläsningarna är helt klart görbart. Speciellt som det inte är långt mellan jobbet och campus. Dessutom ger ju närvaron på campus fördelar för företaget. Man kan förmedla exjobb på ett helt annat sätt. Känns som det kan vara en väg att gå till den roll jag ser för mig själv i framtiden.

Jag måste sätta mig och skriva rapporten från Mensa-träffen också, har den påbörjad men återigen. Det handlar inte om att påbörja saker utan om att slutföra dom. Det ligger dock nedanför att plugga ihop poäng i prioriteringslistan som sig bör.

I helgen var jag ledig hela helgen, jag satte inte min fot på ductus. Det var väldigt länge sen jag hade en sådan helg. Jag tror att frånvaron av sådana helger är orsaken till att jag sov som en gris i helgen. Sovit så tungt och länge att jag inte fått mycket alls gjort. Men jag är säker på att kroppen behövde det. Jag mår mycket bättre nu!

Var på gymmet idag också, skönt att röra på sig så att pulsen sätter igång. Det kändes verkligen att det gjorde nytta hela tiden jag var där. Imorgon vattengympa! Jag var jättedöd efter vattengympan förra veckan, undrar hur det blir den här. Tar verkligen ut mig totalt när Jossan står och skriker på mig! Funderar på att ställa mig på vågen, men tror inte det ger så mycket. Känner verkligen hur det kommer mer muskler på kroppen varje vecka så jag har nog mer sannolikt gått upp i vikt än ner. En av damerna på vattengympan tyckte att jag borde mäta mig. Men jag har nog många par byxor i skåpet ovanför garderoben jag har svällt ur för att kunna mäta på det mer givande viset: när kan jag ha mina kläder igen!

Tänkte förresten på jämförelsen mellan kroppen och hjärnan som gjordes på mensa-träffen. Om man tränar kroppen naturligt på jobbet, behöver man inte gå på gymmet. Om man inte tränar hjärnan naturligt på jobbet, behöver man inte lösa korsord… :) Man behöver både kropp och knopp!

För ett aktivt och givande liv, träna det du inte får på jobbet på fritiden!

Explore posts in the same categories: livet

Kommentera

