Lic-fest

En kollega presenterade sin licentiat-avhandling för oss igår och efteråt bjöd jobbet på god mat och dryck. Var en jätterolig kväll som tyvärr tog slut i tid. I Tid för att man skulle upp till jobbet idag. Har på något sätt virrat ihop klockan inatt så jag klev upp och tog på mig morgonrocken någon gång mitt i natten. Sen la jag mig och sov igen och vaknade halv sju med morgonrocken på!

Känner mig rent oförskämt pigg idag dock, mår betydligt bättre än jag förtjänar och det är ju tur!

Vi fick dessutom ett nytt programmeringsspråk presenterat för oss igår, Timber, av en av skaparna. Det är en intressant upplevelse att få träffa personer bakom ett programmeringsspråk. Timber är ett språk främst avsett för inbyggda system men jag ser större användning för det i multi core-system själv. Språket är uppbyggt på ett lite annorlunda sätt, ett sätt som skulle ha lämpat sig otroligt bra för den design som jag och mina klasskompisar gjorde på projekt-arbetet.

Timber har all potential att bli bra och jag kommer att följa och förhoppningsvis bidra till dess utveckling!

Nu sätta igång med dagens programmering!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

