Målgrupp

Alltid när man skriver nånting skall man tänka på vem som ska läsa det och vilken bild man vill förmedla. Detta är något jag varit ytterst dålig på vad gäller den här bloggen: den rör allt som jag reagerar på, tänker på och bryr mig om. Då varje människa är unik så blir varje personlig blogg ytterst unik. Unik och spetsig vad gäller målgrupp. Det finns egentligen bara en som kan vara intresserad av den här bloggen och det är jag. Nu vet jag dock att några människor läser den, mer eller mindre regelbundet. Min mor brukar vara här, ett par av bröderna, ”Mia” verkar läsa här också, min sambo läser här… Det enda gemensamma är alltså just bloggens enda röda tråd: Mig.

Vad innebär det dock att jag skriver om mig själv? Självklart kommer här en hel del av ett par av mina favoritämnen: Hockey, Religion, Mat och Politik. Intressant nog skriver jag väldigt sällan om jobbet eller om programmering. Delvis för att det är sekretess på det jag jobbar med men även för att jag finner det svårt att skriva om programmering på Svenska vilket är språket jag valt att skriva bloggen helt i.

Nu har jag funderingar på att kanske pensionera den här bloggen. Jag funderar på att skaffa en domän och ha en portal med 3 olika bloggar… En Hockey, en politik (där även religion hör in) och en om livet. Det är iaf vad jag funderar på.

Det finns faktiskt två orsaker till att jag skriver sällan här på bloggen: Jag har sällan nått att skriva till hela ”publiken” och det jag vill skriva om ett annat ämne har jag lovat att inte skriva om…

För övrigt anser jag att IPRED-lagen måste skrotas!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Kommentera

