Ipred gynnar piratpartiet | Inrikes | SvD

SvD konstaterar mycket riktigt att Ipred gynnar piratpartiet men har som så många andra fått det lite om fel fot. 

På sin hemsida, på bloggar och diskussionsforum uppmanades personer som är för fri fildelning att gå med i partiet.

Det finns betydligt mer är någon tanke att allt ska vara gratis bakom Piratpartiet. Det finns en tanke om att man inte ska vara övervakad, att det ska existera integritet för den enskilde. Detta lämnar SvD tyvärr utanför diskusisonen även om det är det centrala!

Sen finns det även en annan aspekt. Piratpartiet har en närvaro på nätet, för en debatt… En debatt som är så mångfacetterad att det är helt otroligt.

När jag igår kom ut som pirat så fick jag en kommentar. Av piratpartiets partiledare. Det säger en del… Jag har fortfarande inte fått svar på det mail jag skickade där jag berättade att jag bestämt mig för att lämna kommunistiska partiet… Skillnaden i närvaro är enorm!

Demokrati kräver att gräsrötters åsikter kan slå igenom, med internet har vi fått chansen till demokrati. Piratpartiet är beredda att ta den!

Explore posts in the same categories: Politik

Etiketter: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

