Gissa statschefen!

Vilken ledare för ett land sade, angående transexuella, såhär:

Mänskligheten måste lyssna på skapelsens språk för att förstå den roll som män och kvinnor är menade att ha.

Hitler? Stalin? Bush? Reinfeldt? Nej, självklart är vinnaren i årets idiot: Påven! Jo, påven är ju alltså statschef i Vatikanen. En av världens få teokratier. Nu är det alltså återigen homosexuella och transsexuella som är i Påvens skottfält: Fy om någon skulle älska någon eller om en kille ha klänning! Det är ju minst lika hemskt som att såga ner regnskogen. Jag skämtar inte. Det är påvens egna jämförelse!! Federley tycker att det är dags att bryta med kyrkan nu, jag är böjd att hålla med…

Kanske är det lite rädsla för vad han själv känner som får Påven att ryta till mot transor, han ser ju ut som en transa själv.

Rom har i alla fall en tradition av att hysa fascister, kanske är värt att hålla på traditionerna trots allt ont det gör… Perzec påpekar dock vilka det drabbar hårdast, dom katolska homosexuella! Precis som han lägger jag in acceptans och tolerans på min önskelista i år!

Noterar när jag hoppar runt bland alla som skrivit om detta att en kommentar återkommer på varje blogg… ordagrant:

Jag har blivit trackaserad av homosexuella sedan 1998 då jag skojade lite med dom.
Jag är med i Röda Korset och varit med i Amnesty och Svenska Freds, har aldrig gjort någon någonting, är världens snällaste människa och har aldrig i hela mitt liv varit med om något liknande.

Och nästan varje gång Anonymt… Intressant med bloggtroll. Tror ni han dyker upp här också?

Slutligen, varför läser jag på DN när bloggosfären är så mycket snabbare?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

Explore posts in the same categories: fascism, homohets, Politik, religion

12 kommentarer på “Gissa statschefen!”

  1. kolle Says:

    Jag har blivit trackaserad av homosexuella sedan 1998 då jag skojade lite med dom.
    Jag är med i Röda Korset och varit med i Amnesty och Svenska Freds, har aldrig gjort någon någonting, är världens snällaste människa och har aldrig i hela mitt liv varit med om något liknande.

  2. Malkom Says:

    Bröt inte Svenska kyrkan med katolicismen 1527? Vad skall du då gå ur Svenska kyrkan pga påvens uttalanden?

  3. Martin Says:

    Hah, där kom kommentaren du väntade på. Är ”Kolle” en spam-bot? För han kan ju inte ha läst ditt inlägg om han postar den där kommentaren rakt av… :)

  4. berinder Says:

    @Malkom: Banden är ju inte helt brytna: http://www.kyrkpressen.fi/content/view/550/898/ är exempel på att det fortfarande finns band. Intressant att dom pratade miljöförstörning….

    @Martin: Vet inte om det är en spambot. Han verkar ju visserligen rikta in sig på dom som pingat twingly… Ipt hör hemma i en liten by med mindre än 500 innevånare så det kan lika gärna vara någon som har lappsjuka såhär i juletider.

  5. Martin Says:

    Jag får mer upp ordet ”skogstokig” i huvudet när jag läser inlägget i blogg efter blogg. Är han inte en riktig spambot (förmodligen inte, nej), så är han iaf. en manuell version, med tanke på att han postar det rakt av utan att läsa innehållet i bloggarna i fråga.

    Nåväl, nog med energi ödslat på det här. Ha en god jul. :)

  6. berinder Says:

    God Jul!

  7. kolle Says:

    Nej Jag försöker bara få ett slut på trackaserier som hållit på i ca 10 år nu.

    Jag var tom med i en gaystudentförening för att få stopp på trackaserierna samt försöker nu bli inbjuden till homosexuella fester så att de får lära känna mig och se att jag är en vanlig snäll människa.

    M.Sc. Magnus

  8. berinder Says:

    Genom att kommentera på en massa bloggar som inte har med människorna ifråga att göra? Dessutom i de flesta fall anonymt, även om det här kom ett namn till slut.

    Hur skulle kommentarer på bloggar valda för att dom kommenterar en viss nyhet minska risken för trakasserier från dina bekanta?

  9. Magi Says:

    Jag hoppas att man tar upp min situation för det har hållit på i så många år och det måste ju pratas om mig på något sätt inom era kretsar.
    Jag hoppas bara att ni hittar dessa som håller på och trackaserar mig och får dem att sluta. jag har talat med kuratorer på universitetet och polisen flera gånger och jag gör allt jag kan på alla sätt för att försäka få ettt stopp på detta vansinne och detta är ett sätt bland många.

    M.Sc. Magnus

  10. berinder Says:

    Ok, det här börjar bli riktigt fascinerande nu… :)

    Du säger ”era kretsar”, vad menar du då? Bland bloggare?

    Hur menar du att det skulle hittas vilka som trakasserar när du inte säger något om vem du är?

    Du menar att ”vi” ska hitta vilka som trakasserar dig, alltså vet du inte. Men du vet att dom är homosexuella?

    Du är mer än lovligt förvirrad…

  11. magi Says:

    Jag menar bland homosexuella.
    Du har min email adress och kan söka på google.

    Det började på LTH då en person frågade mig vad jag skulle göra till helgen.
    Full som jag var svamlade jag att jag skulle ut och knacka bögar.
    Kort därefter skrek en person mig i ansiktet att han hatade mig och skulle döda mig vilket jag kopplade till mitt dåliga skämt för det var det enda dumma jag sagt på några dagar. Jag fick sedan flera telefonhot på nätterna under några år.
    En vän till mig frågade mig sedan en tide senare som arbetar inom modeindustrin och som har många gaykontakter om jagf hatade bögar.
    Min syster som arbetar i bryssel och bor i ett gaykvarter frågande mig en julafton om jag hatade bögar.
    Jag har bla haft män som spottat efter mig på gatan och de hade ofta gayutseende eller hade sådan klädstil.
    Där var andra saker som pekar på att gay personer trackaserar mig.
    Detta har nu hållit på i ca 10 år och jag försöker på olika vis berätta om vad jag varit med om och detta är ett sätt.

    Regards M.Sc. Magnus

  12. asdf74 Says:

    Jag har också lämnat en del spår efter mig på olika bloggar idag. Dock medvetet och öppet. Jag irriterar mig på att man blandar äpplen och päron friskt från alla håll. Tror även att påven blivit lite begreppsförvirrad. Transsexualism är INGEN sexualitet! De flesta bloggarna pratar om homosexuella och transvestiter. Vi som lider av trassexualism har t ex alltid fått gifta oss i kyrkan, adoptera osv. Jag är nu fd transsexuell – lever som kvinna 100%, jobbar som lärare i grundskola och har en man. Ingen vet något (förrutom min man som jag berättade för från första början). Har inte haft problem förren nu när äpplen och päron börjar blandas ihop, dessutom av påven!!

    Dock blir jag lika upprörd över intolleransen och trångsyntheten från en del religösa och bloggare som spottar ur sig åsikter och inte är insatta i ämnet….(dock inte här).

    Men vad jag tidigare skrivit om i olika bloggar idag är att då jag blev fly förb-nnad så sammanställde jag en spellista på You Tube med filmer som visar vad transsexualism är och hur illa det kan gå för en grupp där dödligheten redan är skyhög pga självmord innan behandling. Även för barn!! Jag hoppas att ni orkar tiita på några klipp (de är inte så långa).

    http://www.youtube.com/view_play_list?p=9DB37D7D8886953B


Kommentera

