Bloggparti.se

Roligaste jag sett på länge, bloggparti.se. En sida som genom textanalys säger vilket partis skribenter din blogg är mest lik. Den här formen av teknik är jätterolig och jag tror dessutom att när den är mer förfinad än nu kommer att bli väldigt användbar för bloggosfären. Att kunna hitta personer som håller mig dig oavsett om dom länkat dig eller inte kan vara en jättevinst!

Jag blev dock folkpartist vilket jag tycker är skumt, men ok… :)

Synd bara att piratpartiet inte var med!

Hittad hos Mary som tydligen är smygsosse!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Explore posts in the same categories: Politik

7 kommentarer på “Bloggparti.se”


  1. Hejsan!
    Skoj att du gillade Bloggparti.se :-) Jag tror också att vi kommer att få se mycket mer av den här typen av tjänster framöver, de kommer verkligen att fylla en stor funktion när det gäller att filtrera all information som oavbrutet strömmar över oss!

  2. Mary Says:

    Inte bara smygsosse kära du smygvp också, men det är nu inte så man ska tolka det hela. , ja smygvänster överhuvudtaget.

    testar man Jinge så är han ärkemoderat, haha.

    Lite mer finlir behövs kanske

  3. Grå Says:

    Förmodligen tittar bloggparti.se på riksdagspartiernas partiprogram och ideologi, och bortser helt från hur partierna de facto har agerat under de senaste åren.
    Trots min bittra kommentar gillar jag idén

  4. Grå Says:

    Hade visst fel angående metodiken. Även jag önskar att urvalet hade haft fler partier. Inte bara piratpartiet, utan även de andra någorlunda stora utanför riksdagen. Det skulle bli mycket intressantare så


  5. @grå: Det krävs ju rätt många bloggare för att det ska funka: vi har använt 100 bloggare/parti för det du ser nu.

    Partiprogrammen är inte inblandade alls, utan det handlar om att jämföra med bloggare som bloggar under partiflagg.


  6. Hej

    Ville passa på att önska dig en härlig semester! Skönt att slippa allt ett tag, kyla och snö för parasoll drinkar (om man vill det) och solen:)

    Vi drar söderut om 2 veckor, flyttar som du kanske vet? Så vi kommer i alla fall att slippa snö!

    /Tina

  7. berinder Says:

    @Mattias: Vore inte en enklare jämförelse att just ta ”vilket partiprogram bloggar du mest likt?” Det du gör nu är ju svårare…

    Kan teknologin ni använder användas för att klustra bloggar utan fördefinierade kriterier också?


Kommentera

