Personal Stalker

Tänkte på det här med hur man kan kartlägga någon på nätet. Hur lätt det är att utan tillgång till datalagringsdirektiv och liknande genom att bara använda dom spår vi lämnar efter oss att kartlägga en människa. Ni som läser min sambos blogg vet att vi ska på semester, tyvärr måste jag göra eventuella tjuvar besvikna: vi kommer att ha en kattvakt boende i lägenheten! Dock så är det ju så att man kan kartlägga folk otroligt genom att kolla deras bloggar, facebook och forum dom frekventerar.

Det jag egentligen tänkte skriva om är att min personliga stalker verkar ha lämnat Helgon.net. Hon besökte mig ett par gånger varje dag och det var alltid lika underhållande att få driva med henne lite där. Nu verkar hon dock ha lämnat Helgon.net då jag inte haft några besök där på över en vecka… Varför stanna på en community där jag inte längre debatterar, uppenbarligen knappt håller kontakt med någon längre och i det stora hela inte får ut så mycket av? Näe, säkerhetskopiera kontaktlistan där och säga upp kontot när jag kommer tillbaka från Venezuela tror jag att jag ska göra.

På onsdag åker vi! :) Ska bli så otroligt skoj.

Explore posts in the same categories: irony, livet

Kommentera

