Norran skriver om Piratpartiet

Norra Västerbotten skriver idag om att Ung Pirat ska starta i Skellefteå imorgon Lördag! Att som ett litet parti komma som förstanyhet på framsidan av lokaltidningen är självklart betydelsefullt. Jag är otroligt glad över att Norran valde att rapportera om Sveriges snabbast växande gräsrotsrörelse.

Dom har fått någon siffra fel, men det spelar mindre roll.

Det är inte 10 000 nya medlemmar utan 20 000. Men antalet pirater i Skellefteå-området är korrekt, eller snarare var korrekt. Vi upplever idag en lokal ”norran-effekt” liknande den som följde när aftonbladet publicerade om piratpartiet på förstasidan.

Piratpartiet ställer upp i EU-valet om 1½ månad och i Riksdagsvalet 2010. Piratpartiet vill skydda din integritet. Jag tycker att du ska bli pirat nu!

Läs även andra bloggares åsikter om och .

Explore posts in the same categories: Politik

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 kommentarer på “Norran skriver om Piratpartiet”

  1. Mattias Says:

    Jag har RSS så får upp allt som har med PP att göra och då jag själv är aktivist för PP i Norrköping så var jag inne och läste Norran och såg alla inlägg där och måste säga ni jobbar på bra trots alla negativa människor som finns.

    // Mattias

  2. berinder Says:

    Oskar i tråden på norran har verkligen gjort ett jättejobb, han är inte medlem här uppe men har verkligen slitit på forumet. Just nu pågår bildandet av Ung Pirat Skellefteå inte 20 meter ifrån mig. Mäktigt!


Kommentera

