Gaybashing i Moldavien

Ytterligare ett fall av homohets uppmärksammas av gammelmedia. Jag är alltför dålig på att själv följa upp dessa utan måste erkänna att jag litar på gammelpress i dom här fallen. Nu är det alltså RFSL:s ordförande Sören Juvas som misshandlats i Moldavien. Det verkar sannolikt att det är polis som misshandlat eller iaf tipsat om vem han var.

Situationen för hbt-personer i Moldavien beskrivs som fruktansvärd och händelsen ses som ett sätt att skrämma hbt-aktivister i Moldavien.

Jag anser att man på regeringsnivå borde markera mot Moldavien å det skarpaste!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Explore posts in the same categories: homohets

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

3 kommentarer på “Gaybashing i Moldavien”


  1. Oj då vad synd det är om riksbögen.
    Han får nog ännu mera ont i röven när hans älskade ”flickvän” ska trösta han.

    • berinder Says:

      Intressant människosyn du har om man läser på din blogg, verkar inte ha nått problem med extremism per se utan just muslimsk extremism… Varför inte kritisera all religiös extremism, t.ex. den judiska och kristna?

      //LL

  2. Snusmumrik Says:

    Jag fattar rent inte. Jag förstår inte hur en annan människas sexualitet, något väldigt personligt, kan störa andra människor. Jag förstår inte hur man kan bli arg för att en människa visar upp en sexualitet olik ens egen. Är det avundsjuka? Vill man också kunna vara modig? Ja suck säger jag bara…


Kommentera

