Trästocksfestivalen

Jag sitter i Piratpartiets tält på trästocksfestivalen nu. Morgonen efter den första dagen, området har inte riktigt vaknat till liv ännu utan det är ett fåtal utställare här och laddar tälten.

Trästocksfestivalen är en gratis festival, det är alltså inget inträde utan det enda som sker i entren är kontroll så du inte har alkohol eller hundar med dig… Det sagt så finns det ändå fördelar med att ha utställarbrickor: toaletter. Har man en fin bricka dinglandes kring halsen, i ett band sponsrat av Dreamhack, så kommer man in på en riktig toalett istället för att vara i bajamajornas våld.

Vi registrerade några nya medlemmar igår, inte jättemånga men några iaf. Vi hade däremot många bra diskussioner, vilket känns som det viktigaste. Alla tre kategorierna. Dom som faktiskt vill veta och sen ger tummen upp, dom som bara vill säga emot och inte är intresserad av vad vi tycker egentligen och dom som verkligen undrar och sen säger att ok då vet jag, då behöver jag inte ha dåligt samvete över att inte rösta på er.

Jag blir förvånad när folk säger att dom hellre röstar fram ett övervakningssamhälle, men jag förstår samtidigt att dom oftast inte är oense med oss utan att det mest handlar om att dom prioriterar andra frågor.

Nu kommer skur nummer två idag. Glad jag redan är på plats så jag slipper bli dyblöt på vgen hit. Har dom samma timing som igår ramlar Ung vänster snart in som blöta hundar. Det smattrar så i taket att jag inte hör vad jag tänker, måste vara synd om dom som tältar!

En diskussion igår var med en kille från Spanien, första gången jag har diskuterat immateriellrätt på engelska. Något jag helt klart måste börja träna på. Tips på bra bloggar att följa mottages tacksamt. Diskussionen slutade med en medlemsregistrering, så det kändes som jag fick fram mitt budskap. Gav dom även tips på campingplats där dom förhoppningsvis har tillbringat natten.

Åskar också nu. Ser dränkta festivalbesökare gå förbi på väg mot stan. Troligen på väg mot lunch.

Jag måste skaffa egen eee-pc, skönt att kunna sitta ute och blogga!

Explore posts in the same categories: livet

One Comment på “Trästocksfestivalen”

  1. Mirfak Says:

    ok för regnet, men hur överlevde ni haglet?
    Vänsterpartisten som sov på vår soffa är nu ute ur lägenheten, jag väckte honom för några minuter sen. Bea kommer snart hit, så det var väl dags för honom att gå… Han åt frukosten rekordsnabbt!
    Höll fötterna torra, vi syns vid middagstid!
    Älskar dig!


Kommentera

