Trästocksfestivalen – början på slutet

Sitter i tältet på vad som är trästocksfestivalens sista dag. Alla tält verkar ha klarat natten och piratpartiet är som vanligt först på plats.

Gårdagens irritationsmoment var SSU. Dom behagade inte dyka upp förrän sent den andra dagen, dom utnyttjar alltså inte ens hälften av den tid dom betalat för och sen levde dom som dom lärde: Sist in, först ut… Klockan var inte mycket när dom stängde ner. Dom hade även så att dom ställde ut flera café-bord och deras husvagn är en ren café-vagn. Dom bjuder på gratis kaffe och kakor. Vi frågade arrangörerna om vi fick bjuda på kaffe och fick nej. Det är nämligen så att dom som säljer kaffe har betalat mycket mer för sina platser, SSU hade platsen mellan ett munkstånd och ett tält som sålde rättvisemärkt kaffe bl.a. Dom som säljer rättvisemärkt är inte kvar idag å jag förstår dom.

Imorgon åker jag hem till jämtland, min fjällvandring är tyvärr inställd pga hemska omständigheter men jag får hitta andra sätt att roa mig istället. Borde inte vara några problem… undrar om Marco märker om jag lånar hans dator. *ler*

Stockholmsprogrammet kommer att läsas på bussen imorgon, med märkpenna i handen… Här skall djävular hittas i detaljerna.

Ni får ursäkta avsaknaden av länkar, krångligt att klippa och klistra på en eee-pc i knät när man är ovan…

Explore posts in the same categories: livet

Kommentera

