Bekännelse

När jag läste Ricks inlägg om censur idag tidigare även Johanna Sjödins redogörelse att hon lyckligtvis inte längre är censurerad i Sundsvall så slog en sak mig.

Jag har gjort nånting jag ångrar!

Jag hade under en kortare period en praktik på Mörsils centralskola där jag bland annat försökte hålla igång dom datorer som fanns där, att få dom att funka helt enkelt. Detta var under perioden då Lunarstorm precis var det hetaste som fanns och som alltid när nånting nytt kommer så blir den föregående generationen livrädda. Det som hände var att den dåvarande rektorn bad mig att blockera Lunarstorm på alla datorer då eleverna spenderade för mycket tid där.

Jag vill idag be alla dåvarande elever om ursäkt för att jag gick med på detta. Jag skulle aldrig ha gått med på det idag, men jag gjorde det då.

Dock lärde sig några elever mer om datorer pga detta, då dom givetvis hittade sätt att kringgå min väldigt simpla blockering. Jo, självklart gjorde jag även själv ett script som jag bar med mig på en diskett (ja, det är länge sen) så att jag snabbt kunde avblockera lunarstorm när jag ville använda det själv och blockera det igen när jag gick därifrån!

Explore posts in the same categories: Politik

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 kommentarer på “Bekännelse”

  1. Marit Says:

    LOL – så stort av dig att be om ursäkt! :D

  2. Adam Eltér Says:

    Jag har själv gjort något liknande – jag föreslog för rektorn på min skola att blockera Lunarstorm, Hamsterpaj, m.fl. så att man ändå skulle få använda datorerna fritt på rasterna. Detta var innan jag blev piratpartist, nu skulle jag inte föreslagit det ens om någon riktat en pistol mot mitt huvud ;) (eller jo, men ni förstår nog vad jag menar)


Kommentera

