Förändring

Förändring är en process som är njutbar i all dess smärta. Förändring är förvirrad förflyttning från ett tillstånd till ett annat.

När man inte riktigt förstår vad som händer i ens liv, då är det svårt att skriva om det.

Jag tänker inte be om ursäkt för att jag inte har bloggat på väldigt länge, jag kan förklara varför men det är min blogg och ni får acceptera att det har varit tyst här. Kort sammanfattning.

  • Gift

Livet har varit hektiskt. Privat fram tills bröllopet och jobbet konstant, sug har saknats och sommarkoman från partiet har haft svårt att gå ur kroppen. Det gjorde den idag, med buller och bång!

Den intressanta delen av dagen började med att jag och @Mirfaks (Numera min fru….) satte oss på bussen och inledde två timmar av totalt isärplockande av Anna Troberg och Rick Falkvinges hjärnor, mja, Rick som så sött i början så vi lät han sova till Robersfors men Anna är numer i atomer. Efter det åkte vi upp till Universitetet i Umeå och delade ut flygblad och tog sen en lång fika där vi fortsatte att äta i oss Ricks och Annas hjärnor. Kände mig som en zombie… Mackan, får man vara en del av nästa bok?

Jag pratade om en sak som gör mig lycklig idag och det är människor som lever som pirater, som inser att konfrontation och konkurrens inte är piratens sätt. Jan och Anna är ett exempel, Marie och Egil står för ett annat. Det finns även ett annat uttryck för samma, facebook-gruppen Sharing is Caring – tillsammans mot Riksdagen som jag strax kommer att gå med i.

Jag har vägt länge men har alltså bestämt mig för att kanditera till piratpartiets provval inför riksdagsvalet. Jag vill till riksdagen och jag vill ta dessa underbara pirater med mig dit!

En mer komplett kandidatbeskrivning kommer senare, jag var bara tvungen att köra lite återupplivning på bloggen nu! :) Smörja feeden lite så att den rullar smidigare!

Explore posts in the same categories: Politik

One Comment på “Förändring”

  1. maloki Says:

    Härligt att se! Jag är glad att du kandiderar :D
    Det krävs så lite för att kicka igång ens engagemang igen! :D
    <3 <3 <3 #datalove


Kommentera

