Riksdagskandidater

Det finns en hel massa andra som också har tänkt sig att kandidera till piratpartiets listor och då jag vill att det ska bli dom bästa som blir valda så är det ju lika bra att sprida ordet om alla. En som tyvärr inte kommer ställa upp är Mab men han kommer skriva om dom olika kandidaterna istället. Bra initiativ som det ska bli roligt att följa!

En Mattias som ställer upp är Mattias Andersson från Kalix. Jag hoppas få tillfälle att träffa och kampanja med Mattias senare i valrörelsen.

En pirat som jag har pratat mycket med senaste året och har den största respekt för är Maloki. Jag gillar att hon och Egil Möller har bestämt sig för att kampanja tillsammans och om jag har möjlighet ska jag se Arwen någon gång i sommar!

Två andra som kampanjar tillsammans är Anna Troberg och Jan Lindgren. Jag hade ju turen att få träffa Anna häromdagen och det gjorde mig ännu lite säkrare i att vi har den kompetens som behövs i partistyrelsen. Den behövs även i riksdagen och därför säger vi Ja till Riksdagen!. Om inte tidigare hoppas jag få träffa Janne i Rosenbad nästa höst! :)

Jag är även glad över att notera att Farmor Gun ställer upp. Om inte hon kommer högt upp på listorna blir jag mäkta förvånad!

Det är inget dåligt startfält piratpartiet kommer ställa upp med även om vi självklart kommer sakna både Mab och Oscar Swartz för att ta två exempel.

Vi har även en facebookgrupp för oss som kämpar med varandra mot riksdagen: Sharing is Caring – tillsammans mot Riksdagen.

Explore posts in the same categories: Politik

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment på “Riksdagskandidater”

  1. maloki Says:

    tack!! :D det värmer något enormt <3


Kommentera

