Catch up – Nörderier

Ända sen jag började använda Google Reader för att sålla igenom alla bloggar har jag använt stjärnmärkningsfunktionen för att markera inlägg jag borde blogga om. Sen har jag inte bloggat om dom! Detta gör att jag har en bunt inlägg i olika ämnen som är markerade och jag tänkte blogga om dom jag anser intressanta i alla fall. Hela serien av ”Catch up”-inlägg är alltså gamla nyheter och kan troligen hoppas över om du har nått vettigt att göra. :)

Dagens ämne: Nörderier!

  • HOW TO SSH WITHOUT PASSWORD

    Om du ofta kopplar upp dig med ssh-terminaler på jobbet eller om du kopplar upp dig mot din hemmaserver med ssh så är det här ett måste, att slippa knappa lösenord är otroligt skönt! Att jag lärde mig det här har sparat mig många timmars arbetstid!

  • PYTHON: HANDLE STRING FROM PIPELINES AND LIST OF PARAM

    Jag använder ofta python som filterscript för att konvertera textfiler och dylikt. Detta är bra boilerplate för att skriva script som hanterar både filer som argument och stdin som data. Tänk grep…

  • Free robotics courses from Stanford Engineering

    Gratis kurser på nätet av verkligt kunniga människor är något som bidragit till min netlove och när det handlar om robotar och maskinlärning blir det <3

  • Fajnal kauntdaun

    Sammi lade för länge sen ut en av dom youtube-videosar som alla måste se, så nu kör vi ett uppsamlingsheat på den!

  • Maktskugga

    Maktskugga Åsa, Maktskugga!

  • Gahh vad coolt!

    Coolt säger OlofB, praktiskt och nördigt säger jag. Betydligt bättre sätt att använda en wiimote än att få en massa motion…

  • Klart man vill känna på och leka med hologram

    Hologram är en dröm som snart kommer bli verklighet, teknikerna börjar att falla på plats och snart springer vi omkring på holodock i röda och gula skjortor. Se bara till att bära gult…

  • LEGO Mindstorms robot solves Sudoku puzzles

    Att lösa sudoku är roligt och avstressande, att bygga en robot av lego som gör det är utmanande och nördigt!

  • Awesome gamer-geek lesbian wedding

    När jag gifte mig så hade vi lite nörddetaljer, men riktigt i den här klassen var vi inte. (Dom ägde vår bröllopsfest alla andra bröllopsfester hårt!)

  • Schrödinger’s cat

    Schrödingers katt är den perfekta kombinationen av meme, vetenskap och vetenskapsbaserad humor. En av dom humorformer jag gillar bäst!

  • Skype open source

    Skype går halva vägen, inte helt bra men bättre än innan. Synd att ett closed source-projekt har blivit så stort…

  • Periodic Table Table

    Funktionsföremål baserade på nördiga saker gillar jag starkt, det här bordet kommer jag nog kopiera som skrivbord nån gång!

  • Krämig potatisgratäng

    Kan matlagning vara nördigt? Ja, om man bryr sig om vad som händer och inte bara om hur man gör. Synd man går på GI, blev sugen på potatisgratäng..

  • Blanda barnradion med Spotify i datorn

    Vill du höra babyvakten trots att du har musiken i öronen? Fullt möjligt enligt Mathias, men jag saknar en howto…

Explore posts in the same categories: Prylar

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Kommentera

