Catch up – Piratism

Många bra saker skrivs om både piratismen som ämne, pirata handlingar och piratpartiet som parti. Här samlar jag några av dom inlägg som jag tänkt blogga om under dom månader då jag var i bloggkoma.

Jag och @Mirfaks funderade lite på vägen hem idag om hur riksdagsarbetet kommer se ut för piraterna om ett år. Kommer vi ha en svärm som sitter hemma och hjälper riksdagspiraterna med argument under pågående interpellationsdebatter. Kommer riksdagstals att ligga på youtube minuterna efter piraterna klivit ur talarstolen? Jag tror vi kommer se ett riksdagsarbete som kommer få dom partier som inte förnyar sig att bli frånsprungna.

Vi har idéerna, vi har människorna och vi har engagemanget. Låt oss tillsammans omvandla det till stolar i riksdagen!

Explore posts in the same categories: Politik

Etiketter: , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment på “Catch up – Piratism”


  1. Jag kan tänka mig ett scenario där två pirater tar en debatt med exempelvis Näringsministern och under tiden som NM pratar med den ena så sitter ett hundratal pirater på ett forum (el googlewave) och letar efter hål i argumentationen som då skickas till mobilen eller som kanske piraten själv kan följa i sin iphone.

    Så när det är dags för pirat nr2 att debattera mot NM så kan den effektivt slå sönder argumenten, i direktsänd tv :)


Kommentera

